Servicevägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

”Enklare vardag i en hållbar och öppen stad” är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för
Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.

Vi erbjuder våra boende, besökare och företagare information och service via telefon, webb och personliga besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och med goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Du kommer till en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasiekompetens och minst två års erfarenhet av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Exempelvis från arbete i kundtjänst, callcenter eller annan likvärdig erfarenhet.
Du är en van användare av olika dataprogram och har lätt för att lära dig nya. Du har förmåga att snabbt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du är van vid informativa kundkontakter och har god förmåga att styra samtal. Du har god förmåga att i tal och skrift kommunicera på svenska och behärskar även engelska väl.

Som person är du serviceinriktad med kunden i fokus. Du är kommunikativ, lyhörd och utveklingsorienterad. Det är viktigt att du har förmåga till och är intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring och utveckling. Du är lösningsfokuserad med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är:
- Kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
- Språkkompetens utöver svenska och engelska. Främst romani chib, men även övriga minoritetsspråk samt somaliska är meriterande.


ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rikard Wikenmark
031-365 00 54
Anna Skärström
031-365 00 56
Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Niina Jurvelin
031-365 00 76
Enhetschef Maria Holmgren
031-365 00 52
Saco Niina Jurvelin
031-365 00 76
Vision Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Verksamhetschef, Budget- o skuldrådgivning, nås 7/ Ulrika Hellquist
031-368 08 34
Verksamhetschef, Konsumentrådgivning, nås 17/2-28/ Susanne Norling
031-368 08 01
TCO/Vision Birgitta Jannesson, budget- och skuldrådgivare
031-368 08 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice .
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Visstidsanställning, tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: 2016-03-31 .
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024