Site Manager till Volvo Car Kista

Site Manager till Volvo Car Kista

Arbetsbeskrivning

Volvo Cars etablerar sin egen, helägda återförsäljarverksamhet med ett flertal anläggningar i tre regioner – Göteborg, Stockholm och Mälardalen. Volvo Cars tydliga ambition är att ligga i framkant och utveckla det sätt som kunder köper, leasar, prenumererar på och servar sina bilar i Sverige. Detta som en del i att nå företagets ambition om att sälja 50 procent av sin globala volym online 2025. På vår anläggning i Kista erbjuder vi försäljning och service av bilar från Volvo samt service av Polestar. Vi har även ett stort utbud av begagnade bilar. I vår däck- och skadeverkstad hjälper vi kunderna med alltifrån reparationer, däckhotell, rekond och tvätt. Läs mer på volvocars.se/retail

Du har budget- och resultatansvar för både försäljning och servicemarknad samt det yttersta ansvaret att driva utveckling och stärka Volvo Cars position på den lokala marknaden. Med ett engagerat och inspirerande ledarskap skapar du förutsättningar för de 180 kompetenta medarbetarna att nå uppsatta mål och resultat med ett kundcentrerat mind-set. Du driver kontinuerligt förbättringsarbete och utvecklar processer för att säkerställa kund- och medarbetarnöjdhet samt en lönsam och hållbar verksamhet. I nära samarbete med de ansvariga för matris och innovation inom Fleet, Konsument, Begagnat och Servicemarknad arbetar du för att kontinuerligt utveckla affären till ett innovativt föredöme.

Vi söker en framgångsrik ledare som har beprövad erfarenhet av att leda stora team. Intresse för innovation, digitalisering och hög servicenivå är viktiga styrkor. Är du dessutom kvinna är det extra värdefullt i en fortfarande manlig bransch. Din profil är affärsinriktad med ett tydligt kundperspektiv och din personlighet präglas av energi, stark drivkraft och gott omdöme. Som ledare är du involverande, öppen och prestigelös med förmåga att motivera teamet och bygga en stark organisation. Det är resultatet och helheten som är ditt fokus men utan att tappa bort betydelsen av detaljer och struktur. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska, och vi ser helst att du har en relevant universitetsutbildning. Med social kompetens och naturlig fallenhet för att kommunicera med alla slags människor har du lätt för att skapa delaktighet och engagemang. Du uppfattas som en handlingskraftig och nytänkande person och stimuleras av ledarskap i förändring. Med hög integritet och smidighet bygger du både förtroende och samarbete.

Branschen är i en stark förändringsprocess och därför behöver du vara öppen för nya arbetssätt och ha förmågan att möta kunder både online och på plats. Vi tror att rätt person redan idag har stor vana att driva affärer i digital miljö.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 16 januari via maquire.se, som Volvo Car Retail samarbetar med i denna rekrytering. Om du har frågor, kontakta gärna Anna Åkesson, 0763-38 87 96, anna.akesson@maquire.se.

Om Volvo Car Retail
Våra kunder är alltid på väg. Dygnet runt, året runt ser vi till att deras vardag fungerar. Vi erbjuder verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar från Volvo. Vi är 700 medarbetare på 11 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping. Vår ambition är att ligga i absolut framkant och skapa framtidens hållbara mobilitetslösningar och på så sätt göra vardagen enklare för människor, oavsett vem man är.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Liknande jobb


2 maj 2024

26 april 2024