SJ Söker Gruppchef till Malmö

Arbetsbeskrivning

Det här är SJ SJ är Sveriges första och största tågoperatör- vår ambition är också att vara Sveriges bästa. Vi söker därför dig som kan hjälpa oss att ge våra kunder bästa möjliga service. Vi erbjuder alla våra medarbetare tillgång till bra förmåner som till exempel friskvård och motion samt möjligheter till kompetensutveckling för att avancera inom företaget. Läs mer om SJ

Kort om affärsområdet

Då en av våra kollegor går i pension söker vi just nu en Gruppchef till vår åkstation i Malmö. Du kommer att tillhöra division Trafik och Service vilket omfattar enhet Service, Trafik och Personalplanering. Som Gruppchef kommer du att bli chef över ett antal Tågvärdar baserade i Malmö.

Arbetsuppgifter och ansvar
Gruppchefen på service styr och leder tågvärdar i det operativa arbetet på åkstationen. Våra tågvärdar har högt säkerhetstänk, är serviceinriktade, professionella, ser till att resenärerna trivs samt känner sig sedda och trygga.

Som gruppchef jobbar med arbetsmiljö, trafiksäkerhet, rehabilitering har medåkning och medarbetarsamtal. Gruppchefen arbetar för hela SJs utveckling och främjar aktivt förståelse, kravställande och kommunikation mellan olika delar i företaget. Man har också ekonomiskt ansvar för sitt område och budgeterar, prognostiserar och följer upp enhetens mål och resultat. För andra agerar Gruppchefen som förebild och förmedlar SJs värderingar och kultur.


Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har treårigt gymnasium eller motsvarande. Flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning, gärna inom transportbranschen eller hotell och restaurang. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att leda på distans. Mycket god datorvana (Microsoft Office).

Du som söker är mål- och resultatinriktad och positiv med förmåga att motivera och entusiasmera medarbetare. Som ledare är du kommunikativ och tydlig, drivande, affärsmässig, handlingskraftig och riskmedveten. Vidare har du vilja och förmåga att samarbeta med andra, är lösningsfokuserad, rationell och kan fatta rätt beslut i svåra situationer.

Punktlighet är SJs viktigaste hållbarhetsmål. Alla medarbetare bidrar till att tågen ska vara punktliga och att vi respekterar varandras tid. För att vara en hållbar tågoperatör så vet vi på SJ att mångfald likväl bidrar till SJs affärsnytta. Vi välkomnar dig med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens.

Övrig:
Tjänsten är tillsvidare, tillsättning sker fortlöpande.

För upplysningar kontakta
Chef Ombordservice Syd, Lotta Strandberg, tfn 010-751 56 06.

Ansökan
Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Strandberg, Chef Ombordservice Syd
010-751 56 06
För frågor om tjänsten maila OSM Aviation

Lotta Strandberg, Chef Ombordservice Syd
+46 010-7515606
Jörgen Nilsson, Gruppchef
010-7516744
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Rekryteringsadministrationen SJ

Malin Stein, Gruppchef
010 - 751 7303
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Rekryteringsadministrationen SJ

Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Fredrik Peedu, Gruppchef
010-751 5592
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670

Sammanfattning

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Vasagatan 10
Stockholm, 10550

Liknande jobb


9 november 2023

9 november 2023

9 november 2023