Självgående Collection Advisor till välkänt finansbolag

Arbetsbeskrivning

Självgående Collection Advisor till välkänt finansbolag
Har du erfarenhet från ekonomi- , kredit- eller krav-/inkassoverksamhet? Är du dessutom proaktiv och strukturerad, men ändå flexibel, samt uppskattar att jobba i team och samverkande över andra avdelningar? Då har vi ditt nästa uppdrag! Proffice söker nu, för start i september, en kundvårdande Collection Advisor hos ett välkänt finansbolag i Stockholm.

I tjänsten som Collection Advisor kommer du;

• svara för att ta hand om kundärenden som personlig rådgivare gällande inkasso- och bevakningsprocesser i olika ärenden.
• administrera (telefon/mail, ekonomiska transaktioner, fakturahantering); jobba kundvårdande (med bland annat avtal, kundnöjdhet, förbättringsförslag, kundregister, produktionsmöten, operativt utfall/KPI:er, uppföljning, kundaktiviteter, kvalitetssäkring, reklamationsansvar, dokumentation); informationsansvar internt och externt (bland annat guida och utbilda kunder i IntrumWeb och inkasso/bevakningsprocessen).
• aktivt verka för att arbetet utförs i enlighet med företagets koncept, dess kundunika lösningar och dess värderingar.
• samverka med andra avdelningar, så som KAM, Collection Support och Superuser.
Vårt erbjudande; ett givande arbete för dig som trivs i kombinationen med kundvård och samverkan över avdelningar. Hos Proffice får du dessutom en tillgänglig kontaktperson, sedvanliga personalförmåner och en attraktiv punkt i ditt personliga CV. Låter det här som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag!

Uppdragsgivare: Proffice Sverige AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid, för omgående start och sex månader framåt (med möjlighet till förlängning).

Sista ansökningsdag: 2016-10-07. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Marlene Solca | marlene.solca@proffice.se |

Kvalifikationer:
Här behöver du;

• gymnasiekompetens
• erfarenhet av arbete med kund via telefon, mail eller personliga möten, samt erfarenhet från analytiskt arbete.
• erfarenhet från ekonomi- , kredit- eller krav/inkassoverksamhet.
• kunskap inom Office-paketet (framför allt Excel).
• god svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du analytisk, ansvarsfull och serviceinriktad. Du arbetar gärna proaktivt och prioriterar din arbetsdag och dina arbetsuppgifter utifrån kundens behov. Är du därtill självgående, flexibel och har god samarbetsförmåga? Då är du rätt person för detta uppdrag!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Proffice är ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag med över 10 000 anställda på omkring 80 kontor i Norden. Vi är en del av det globala HR-tjänsteföretaget Randstad. Som konsult hos Proffice är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver detta får du dessutom en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig möjlighet att forma din karriär så som du vill. Som konsult hos oss får du alltså en mängd karriärmöjligheter, du möter olika företagskulturer och får erfarenhet från många branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 7 september 2016

Liknande jobb