Självgående ekonomiassistent / hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Fastighets AB Gusto är ett fastighetsbolag som har sitt kontor i trevliga lokaler på Kungsgatan i centrala Stockholm. Företagets ägare har ett flertal bolag och är även huvudägare i Mornington Hotel Group AB. På kontoret arbetar idag 10 personer som tillsammans sköter bland annat ekonomin för flera av ovanstående bolag.

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som ekonomiassistent / hyresadministratör för bolaget Fastighets AB Gusto. Rollen innebär att du huvudsakligen arbetar med samtliga delar kring hyresaviseringen även innefattande bevakning av betalningar, påminnelsehantering, kontraktsskrivning, administration av hyresförändring samt säkerställande av att korrekt information finns i systemet inför kommande avisering.

Som ekonomiassistent / hyresadministratör kommer du även att arbeta med kund- och leverantörsreskontran, sköta löpande bokföring, göra avstämningar samt handha momsredovisningen för tre juridiska bolag.

Vidare innefattar denna tjänst även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kontor såsom posthantering och telefonpassning.

Din bakgrund
Vi söker dig som genomgått en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande såsom en KY-utbildning eller liknande. För att söka denna tjänst är det ett krav att du har några års erfarenhet av hyresadministration innefattande hyreasvisering för såväl privata hyresgäster som företagshyresgäster. Du måste kunna sköta samtliga bitar inom detta område på egen hand.

Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av arbete i Hogia Fastighet Pro samt Hogia Ekonomi är meriterande.

Personliga egenskaper
För att lyckas i denna tjänst är det viktig att du är självgående, flexibel och prestigelös. Du är inte rädd för att hugga i och du klarar av att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Eftersom rollen även innebär kontakt med bland annat hyresgäster och leverantörer är det viktigt att du är serviceinriktad och har förmågan att skapa goda relationer.

Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och du är noggrann samt har en hög ansvarskänsla. Vidare kräver rollen att du har ett stort intresse för hyres- och ekonomiadministration samt förmågan att arbeta mot satta deadlines.

För att passa som medarbetare på Fastighets AB Gustos kontor är det även viktigt att du har glimten i ögat och att du aktivt vill bidra till en god stämning.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid med möjlighet till fast anställning hos kunden/heltid/Stockholm

Information
Fastighets AB Gusto är ett familjeägt fastighetsbolag i tredje generationen grundat 1945. Fastighets AB Gusto arbetar med långsiktiga kundrelationer där personligt engagemang, kunskap och erfarenhet kombineras med ett genuint intresse för arkitektur och byggenskap.

Fastighets AB Gustos ägare är även huvudägare i Mornington Hotel Group AB med hotell- och restaurangverksamhet i Stockholm, Göteborg och Bromma.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan och CV där du beskrivit dina erfarenheter av de arbetsuppgifter som krävs för denna tjänst, såsom hyresadministration.

Lernia är vägen framåt
Detta är en så kallad hyrrekrytering, detta innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd till vår kund, för rätt person övergår sedan anställningen till kunden.

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 5 februari 2014

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024