Självgående ekonomiassistent till exklusivt boutiquehotell vid Stureplan

Arbetsbeskrivning

Hotel Drottning Kristina är ett fyrstjärnigt boutiquehotell beläget vid Stureplan i centrala Stockholm. Här förenas det klassiska 1800-talets stilfullhet och elegans med exklusiv ambience och förstklassig service. Hotellet har 101 rum och sviter som alla är unikt inredda i sengustaviansk stil med kristallkronor i varje rum. Hotel Drottning Kristina är det självklara valet för den medvetne gästen som söker ett utsökt, avspänt och exklusivt boende i centrala Stockholm.

Hotellets matsal och bar erbjuder en kontinental atmosfär där våra gäster kan njuta av en ambitiös meny och noga utvald dryck. Här varvar du ner omgiven av internationell elegans eller inleder kvällen med en drink för att sedan kliva ut i Stockholms pulserande uteliv.

I vårt styrelserum erbjuds möjligheten till konferenser eller möten under den eleganta kristallkronan. Konferenslokalen kan ta upp till 14 personer och är belägen högt ovanför Stureplans fart och fläkt med utsikt över Stockholms stadskärna. Förutom modern teknik och personlig service erbjuds en sofistikerad miljö med ett härligt ljusinsläpp och privat balkong.

Oavsett om du besöker Stockholm för affärer eller semester är du välkommen att uppleva den exklusiva atmosfären, den förstklassiga servicen och den magnifika men personliga miljön hos oss på fyrstjärniga Hotel Drottning Kristina i Stockholm.

Hotel Drottning Kristina är ett exklusivt fyrstjärnigt boutiquehotell med känslan av ett townhouse mitt på Stureplan. Med sina 101 unikt inredda rum i sengustaviansk stil erbjuder vi ett utsökt och elegant boende för den medvetna gästen som vill fly undan stadens brus men ändå bara vara ett steg ifrån innerstadens pulserande mittpunkt. Förstklassig service och ett exklusivt värdskap är vårt signum där vår ambition alltid är att överträffa gästens förväntningar.

Hotellet antar nu en ny riktning och söker därför efter en assistent till vår ekonomiavdelning. Du kommer rapportera till ekonomiansvarig. Ditt nya skrivbord kommer stå bara några meter från kaffemaskinen på vårt hotell på Stureplan i Stockholm.

Även om du ser dig själv som ekonom i första hand, ser vi det som positivt om du trivs i serviceinriktade företag och vill vara med på resan som tar oss till en ny nivå och når våra ambitiösa mål: att bli ett av Skandinaviens ledande exklusiva hotell.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Sköta den löpande bokföringen inklusive leverantörsreskontra och kundreskontra.
• Lönehantering och administration kring detta.
• Löpande kassahantering och bankning av kontanta medel.
• Andra förekommande ekonomi- och administrativa uppgifter
• Kontakter med såväl kunder som leverantörer förekommer

Ödmjukhet, nyfikenhet, respekt och prestigelöshet är något som bör känneteckna din person. Vi har höga ambitioner och vi tror att du sporras av att vara en del av att nå våra mål. På Hotel Drottning Kristina arbetar vi över och tillsammans med hotellets olika avdelningar. Du förväntas därför även hoppa in och utföra uppgifter som administratör att ta ett ansvar som ibland går utanför din egen avdelning för att våra gäster ska få en så bra upplevelse av sin vistelse som möjligt.

Du kommer att vara en del av ett mindre team där du kommer att vara en nyckelperson. Dina erfarenheter, kunskap och idéer kommer vara värdefulla i utvecklingen att ta Hotel Drottning Kristina till nya nivåer. Då tjänsten innefattar en hel del kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och lyhörd.

Vi söker dig som:
• Är minst gymnasieekonom, har goda redovisningskunskaper samt praktisk erfarenhet av löpande arbete på en ekonomiavdelning.
• Kan flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Har kunskaper av att arbeta i Fortnox eller liknande bokföringsprogram.
• Är en positiv och prestigelös person som brinner för siffror och ordning men också för service.
• Är stresstålig, lösningsorienterad och uppmärksam på organisationens behov.
• Ser teamwork som en självklarhet.
• Erfarenhet från hotell-, restaurang- eller konferensverksamhet är en klar merit.
• Tror på affärsmässighet, noggrannhet och uppskattar att ha äganderätt över sina arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med på en spännande resa där rätt person ges möjlighet till såväl utveckling som karriär.

Tjänsten skall tillträdas omgående eller enligt överenskommelse och är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Arbetstider är främst förlagda till vardagar, men kvälls och helgarbete kan förekomma i perioder. Lön enligt överenskommelse.

Observera att urval och intervjuer kommer att ske löpande och då vi helst ser att den tillsätts snarast kan det innebära att den tillsätts innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomiansvariga Madeleine Åberg

Receptionschef Cornelia Honti

Frukosthovmästare Frukosthovmästare Alicia Honti

Frukosthovmästare Malin Nordman

Sammanfattning

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 24
None

Postadress

Box 55564
Stockholm, 10204

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024