Självgående HR-koordinator sökes till kund inom IT/teknik

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en varierad roll där du får användning för dina erfarenheter inom HR och administration? Vi på Adecco Office & HR ger dig nu en möjlighet att utvecklas i en spännande miljö!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta med generella HR-frågor där dina arbetsuppgifter kommer från företagets chefer och personal. Detta kan innebära allt från uppföljning av kurser till att ta fram intyg och arbetstillstånd. I din roll åligger det dig att kalla till mötena, förbereda dessa och föra protokoll. Du kommer att ansvara för avdelningsadministration så som sammanställning av personals närvaro och frånvaro via veckoplanering och semesterlistor, samt kursadministration och uppdatering av medarbetarhandböcker. Du kommer också att vara delaktig i rekryteringsarbetet med att hantera företagets globala rekryteringssystem på den lokala nivån, ansvara för administrativa uppgifter samt förbereda och genomföra nyanställning i form av kontrakt och introduktionsdagar. Tillsammans med finansavdelningen kommer du även att hantera konsulter.

Tjänsten är på heltid, med start 1:a oktober och beräknas att vara 6-12 månader. Du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet och hyras ut till vår kund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vem trivs här?
Du som har tre till fem års erfarenhet av administration inom HR eller motsvarande och en relevant eftergymnasial utbildning kommer snabbt att sätta dig in i din nya roll. För dig som tycker om att reda ut frågor och genomföra mindre utredningar inom HR samt vill arbeta med människor på ett IT/teknik-företag, är detta rätt plats. Om du är flytande i tal och skrift på både svenska och engelska, och är van vid att använda båda i arbetet, kommer du att trivas med dina nya arbetsuppgifter.

Är du en självgående och noggrann person, som är bra på att kommunicera är du rätt för denna roll. Din goda förmåga att vara spindeln i nätet kommer att komma väl till pass och ditt strukturerade arbetssätt göra att du når framgång.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Heltid, 6-12 månader.
  • Publicerat: 20 september 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024