Självgående redovisningsekonom, start omgående

Självgående redovisningsekonom, start omgående

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vår kund som är inom detaljhandeln har under de senaste åren haft en enorm tillväxt och kurvan pekar stadigt uppåt. Därav söker de nu en ny medarbetare som kan axla rollen som redovisningsekonom. Företaget sitter vid Alviks Strand i ljusa lokaler och vattnet nästintill kontorsfasaden samt bra kommunikationer.

Tjänsten som redovisningsekonom är tänkt att starta omgående och pågå i ca 6 månader och kommer till en början att starta som en inhyrning för att sedan övergå till en anställning hos kund om båda parter är överens.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.


Arbetsuppgifter:
Du kommer att ingå i ekonomiavdelningen, där vikten av att arbeta i team och känsla av samarbetet är stort, då gruppen arbetar tätt tillsammans. Rapporteringar och avstämningar med ekonomichefen sker med kontinuitet.

I din roll som redovisningsekonom arbetar du strukturerat och självständigt med förekommande arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring och redovisning
- Månads- och årsbokslut
- Arbete med leverantörsreskontra med stort flöde och i mindre utsträckning kundreskontra.
- Övriga ekonomirelaterade och administrativa uppgifter såsom hantering av utlägg och inköp på företagskort, administration av avtal och liknande.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av att arbeta självständigt med ovanstående arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av lagerhantering, e-handel eller butiksredovisning, dock inte något krav.

Det ses som meriterande om du tidigare har arbetat med Visma Business, annars likvärdig kunskap från annat redovisningssystem. Du är en van Excel-användare och i övrigt systemvan. Du talar och skriver obehindrat på svenska (kommunikationen kommer att ske på svenska i det dagliga arbetet) samt kan kommunicera på engelska med utländska leverantörer.

Som person så kan du med lätthet arbeta självständigt och prioritera din dag och dina arbetsuppgifter. Du ser dig själv som noggrann och slutför dina arbetsuppgifter enligt satt agenda. Du har en positiv inställning och är lösningsorienterad.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


22 maj 2024