Självgående Tulladministratör sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med tull och import och söker nya utmaningar? Vi på Adecco, Office & HR ger dig en möjlighet att utvecklas på en spännande tjänst hos ett av våra kundföretag i Göteborg.

Hur ser din arbetsdag ut som tulladministratör?
I din roll som tulladministratör kommer du främst att arbeta med tullhantering så som importdeklarationer och importförtullning. Du kommer att vara ansvarig för inkommande gods, där det ingår att hantera packlistor, leverantörskontakt och att arbeta med inleveranser och leveransbevakning. Vidare ingår andra förekommande administrativa uppgifter så som hantering av mail och inkommen dokumentation.

Tjänsten ska tillsättas 3/3 2014 och kommer att pågå i ca 3 månader framöver. Uppdraget är på heltid med arbetstider måndag till fredag 08:00 - 17:00. Du kommer att bli anställd av Adecco och bli uthyrd till vårt kundföretag, som finns i Göteborg.

Vem trivs här?
För att axla rollen som tulladministratör behöver du trivas med att använda datorn som arbetsredskap. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter samt en lämplig utbildning inom området kommer du att känna dig hemma i rollen samtidigt som du kan utmanas. Vidare behärskar du både svenska och engelska som arbetsspråk, i såväl tal som skrift.

Som person är du självgående, har förmågan att snabbt komma in i nya arbetsuppgifter och tycker om att arbeta i ett högt arbetstempo. Är du dessutom noggrann, strukturerad och effektiv i ditt arbete är du den vi söker! Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid
  • Publicerat: 22 januari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

Customs Coodinator

Customs Coodinator

26 mars 2024