Självsäker Säljassistent till Europress AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Europress AB, med sitt moderbolag i Finland, söker en självgående säljassistent till servicedistriktet som sträcker sig från Sundsvall i norr till Mälardalen i söder. Europress AB säljer avfallskomprimatorer och balpressar till bl.a. handel, logistikföretag och fastighetsbolag. I Sverige har de varit verksamma sedan 1995 och hela Europress Group omsätter 325 miljoner kronor. Nu behöver de förstärka sin serviceorganisation med en säljassistent.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi på Lernia en självsäker säljassistent till Europress i Rosersberg. Vi söker dig som har arbetat i en bred administrativ roll och som är tillgänglig för start i slutet på maj. I rollen som säljassistent kommer du att ha mycket kontakt med såväl kunder som företagets egna säljare och du arbetar brett i en stödjande roll med mycket varierade administrativa arbetsuppgifter där du blir en "spindel i nätet". Du kommer att arbeta mycket med administration inom order/fakturering, dokumentationshantering och hyreskontrakt och du kommer ha många kunddialoger. Exempel på några av dina arbetsuppgifter är:

• Hantera avtalsfrågår från kunder
• Skriva och skicka hyresavtal tillsammans med följebrev, orderbekräftelse, garantivillkor och servicevillkor till kunder.
• Göra kreditansökningar i Nordea NCVS.
• Skapa och skicka bekräftelser av uppsagda hyresavtal till kund
• Hjälpa till med servicefakturering
• Uppdatera kunduppgifter på företagets server
• Ta ut rapporter och utgående kontrakt
• Vara behjälplig administrativt vid Årsrevisionen
• mm.

Uppdraget beräknas starta i slutet på maj och är ett hyruppdrag som pågår i 6 månader med chans till rekrytering hos kund. Du jobbar på Europress kontor som ligger i Rosersberg tillsammans med andra drivna och serviceinriktade kollegor. Arbetstiderna är 8-17 med möjlighet till flex. I byggnaden finns också ett gym och företaget är positiva till träning under dagtid, förutsatt att detta planeras med kollegorna. Här får du möjlighet till en trivsam arbetsplats med en bred och utvecklande tjänst! Välkommen med din ansökan redan idag!


Din bakgrund
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som känner dig trygg i en administrativ roll med kundkontakter. Vi ser det som meriterande om du har god erfarenhet av affärssystem, det är dock inget krav. Kunskap och erfarenhet av officepaketet är ett krav och grundläggande kunskaper i Excel behövs eftersom det används mycket i tjänsten. Det är ett krav att du hanterar såväl svenska som engelska flytande i både tal och skrift, då du kommer att ha kontakt med kollegor inom andra nordiska länder.


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som säljassistent söker vi dig som är en serviceinriktad person med ett gott självförtroende! Du är en glad och positiv person som har en god serviceförmåga och som arbetar lösningsfokuserat. Vidare ser vi att du är en noggrann och tålmodig person som tycker om att arbeta med siffror och att arbeta i en stödjande roll där du hjälper andra. Du uppskattar ordning och reda och trivs i en roll med stor variation där du får arbeta med många olika arbetsuppgifter. Känner du igen dig i beskrivningen? Söker du en roll där du kan få utvecklas? Då kan du vara den vi söker - välkommen med din ansökan redan idag!


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Rosersberg

Tillträdesdag
Omgående

Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till tjänsten!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 9 maj 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Sales assistant

Sales assistant

29 april 2024

19 mars 2024

Projektkoordinator med intresse för sälj

Projektkoordinator med intresse för sälj

26 april 2024

25 april 2024