Sjukhustelefonister, vikariat Umeå

Arbetsbeskrivning

Västerbottens läns landstings vision är att Västerbotten år 2020 har världens bästa hälsa och världens friskaste befolkning. Vi arbetar bland annat för god vård, bättre och jämlik hälsa och en hälsofrämjande och attraktiv arbetsplats.

Teleenheten inom Västerbottens läns landsting ansvarar för hela telefoniprocessen för landstinget. Detta innebär att allt som rör telefoni inom landstinget sköts av denna enhet. Landstinget har idag 10 500 anknytningar i sitt växelsystem för våra sjukhus, sjukstugor, hälsocentraler, folktandvårdskliniker samt övriga verksamheter inom landstinget.

Teleenheten är organiserat inom verksamhetsområde Service. Växeln i Umeå har 13 medarbetare och är en del av den länsgemensamma växeln. Sjukhustelefonisterna på länets sjukhus handlägger ca 3 samtal per minut och man svarar på ca 5000 samtal per dag (vardag). Förutom ren samtalsservice arbetar telefonisterna också med intern larmförmedling (se nedan) där man tar hand om ca 700 interna larmsamtal per dygn.



ARBETSUPPGIFTER
Som sjukhustelefonist arbetar du med samtalshantering via olika system för telefoni. Du arbetar med förmedling av interna medicinska larm, inbrottslarm och fastighetsrelaterade driftlarm. Andra arbetsuppgifter som förekommer är t.ex. beställning av teckentolk till vården/patienter, kontakt med vaktbolag gällande tidpunkt för helikopterlandningar, registrering av felanmälan av IT-system. Växeln är öppen dygnet runt året runt. Som sjukhustelefonist har man ett stillasittande arbete i kontorslandskap. Arbetstiderna är varierande vilket innebär att man jobbar dag, kväll och helg enligt gällande schema. Även nattjänstgöring kan förekomma. Dagtid arbetar ca 10 personer samtidigt i lokalen. Kvällar och dagtid på helger arbetar maximalt två personer samtidigt och vid nattjänstgöring arbetar man ensam.

Inskolning sker under ca 8 veckor och avslutas med ett skriftligt prov och två praktiska/muntliga tester.


KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från serviceyrket. Erfarenhet från arbete med larmhantering eller arbete i en större televäxel är meriterande. Ditt främsta arbetsverktyg är dator varför du behöver ha god datavana. Du behöver också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Utöver detta behöver du ha ett bra siffer- och namnminne.

Du är en person som är engagerad, ansvarsfull, flexibel och noggrann. Då arbetet präglas av många kontaktytor ställs stora krav på att du är serviceinriktad och lyhörd. Arbetet är emellanåt stressigt varför du måste kunna behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt. Vi värdesätter god samarbets- och kommunikationsförmåga och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva-Britt Morin
0907850045
Björn Godhe

Verksamhetschef Eva-Britt Morin
0907850045
Vision Gunilla Grabbe
090-7850000
Verksamhetschef Eva-Britt Morin
0907850045
Avdelningschef Donna Tegman
090-7850000
Verksamhetschef Eva-Britt Morin
090-7850095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten Umeå
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: Vikariat 2 månader med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

90185 Umeå
None

Postadress

Landstingshuset, Köksvägen 11
Umeå, 90185

Liknande jobb


Sommarjobba som agent!

Sommarjobba som agent!

14 maj 2024

6 maj 2024

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

3 maj 2024

2 maj 2024