OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av de största arbetsgivarna i Halland. Vi är 7 500 medarbetare - alla med uppdraget att främja utveckling och tillväxt och att ge hallänningarna god hälso- och sjukvård. Region Halland har som sin vision "Halland - Bästa livsplatsen." Det innebär att göra Halland till den plats där människor ges bästa möjliga förutsättningar att bo och verka.
Region Halland vill ha engagerade medarbetare som trivs på jobbet och är stolta över det vi tillsammans uträttar. Därför satsar vi på kompetensutveckling, forskning, bra arbetsmiljö och på att utveckla vår verksamhet - det som behövs för att tillsammans bygga bästa livsplatsen.
ARBETSUPPGIFTER
1177 Sjukvårdsrådgivningen (1177 SVR) i Halland arbetar dygnet runt för att vara en av de första kontakterna med vården. 1177 SVR vänder sig till alla och omfattar såväl offentlig som privat vård.
Vår uppgift är att via telefon bedöma vårdbehov, ge råd och stöd för en bättre hälsa. Vi ger råd om vård och hänvisar till rätt vårdnivå i rätt tid. Till vår hjälp har vi ett nationellt databaserat rådgivningsstöd.
Våra kontor finns i Kungsbacka och i Halmstad, med länet som arbetsfält. Där är vi 25 stycken sjuksköterskor
med bred kunskap och erfarenhet som arbetar. Vi är en attraktiv arbetsplats som arbetar med ett utvecklande koncept.
Att arbeta på 1177 SVR är ett ytterligare steg i karriären - här får du möjlighet att använda all kunskap och erfarenhet från livet!
1177 SVR Halland tar på natten emot samtal från Blekinge, Kronoberg och Halland. Under 2014 kommer 1177 SVR Halland att få ett utökat uppdrag, vilket innebär att samtal från andra landsting besvaras av sjuksköterskor i Halland nattetid.
KVALIFIKATIONER
Leg Sjuksköterska med vidareutbildning.
För att arbeta på 1177 SVR krävs att du har lång och bred erfarenhet som sjuksköterska, samt att du har goda datakunskaper. En fördel är att ha arbetat inom olika områden inom vård och omsorg. Erfarenhet av telefonrådgivning är meriterande. För att ge invånarna ett gott bemötande behövs förmåga att skapa god kontakt, inge förtroende, kunna arbeta utifrån givna ramar och uppsatta mål. Rådgivning per telefon kräver en väl utvecklad samtalsteknik och en förmåga till kreativt lyssnande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Verksamhetschef Maria Törnell
Vårdförbundet Lena Roslund
035 - 17 28 63
Versamhetschef Fanny Franzén Petersson
Fanny Franzén Petersson, Verksamhetschef
070 - 276 61 63
Tf verksamhetschef Fredrik Dahlberg
070-662 39 63