Skadechef

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig som med drivkraft och engagemang vill bidra till vår utveckling både internt och externt. Du som känner igen dig i beskrivningen nedan kan se fram emot en mycket intressant tjänst hos en spännande och modern arbetsgivare!

Ditt huvuduppdrag är att utveckla skadeorganisationen inför framtiden. Därför söker vi dig som är utvecklingsledare, som gillar att leda andra chefer, driva och ständigt utveckla din verksamhet och leda den framåt.

Våra utmaningar utgörs främst av den transformering av verksamheten som digitaliseringen innebär, att tillgodose kundernas förändrade och ökade behov, efterfrågan av ökad tillgänglighet samt att utveckla kundmötet.

Reglering och hantering av kundernas skador är en central och viktig del i vår verksamhet. Det är när skadan inträffar som vi ska leverera den tjänst som kunden köpt. Ambitionen är att leverera marknadens bästa kundupplevelse i skadekundmötet. Genom kompetenta medarbetare och en hög kundnöjdhet har vi goda förutsättningar att lyckas.

Som skadechef har du det övergripande ansvaret för all skadereglering inom bolaget, att den bedrivs både kostnadseffektivt och med hög kvalitet. Vår bransch är mycket regelstyrd, vilket innebär att processer och strukturer är en förutsättning för arbetet och för att kunna säkerställa regelefterlevnad. I rollen som skadechef inspirerar, leder och coachar du ett antal gruppchefer som tillsammans med dig genomför resan in i framtiden. Du sätter mål för avdelningen och ansvarar för att dessa bryts ner på avdelningens olika grupper. Rollen omfattar budget- och resultatansvar. Du utvecklar fungerande arbetsprocesser och rutiner samt får hela skadeorganisationen att arbeta mot tydliga gemensamma mål.

Skadeorganisationen består av drygt 40 medarbetare som finns placerade i Kalmar och Västervik. Du rapporterar direkt till VD och ingår i bolagets företagsledning, vilket innebär att du också medverkar i arbetet med bolagets övergripande strategiska frågeställningar.

Att vara ledare hos oss kännetecknas av att förstå och arbeta för helheten och utvecklingen av hela vår affär. Du leder i förändring med utgångspunkt i omvärldens och kundernas nuvarande och framtida behov. Du driver din verksamhet och dina medarbetare framåt genom fokus på utveckling och kontinuerlig feedback.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha en akademisk examen inom relevant område. Du har erfarenhet av att jobba på strategisk nivå samt har flerårig ledarerfarenhet med ett genuint intresse av att utveckla organisationer och människor. Du har förståelse för, och är intresserad av, den digitala transformationen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att vara ledare för andra ledare, liksom att du har försäkringsbakgrund. Körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är affärsmässig, har stort eget driv, initiativförmåga och är kreativ i utvecklingsarbetet. Du tänker strategiskt, har ett brett perspektiv och ser på sakers långsiktiga betydelse.

Du är en god lyssnare, relationsskapare och har ett stort engagemang som smittar av sig. Ditt ledarskap präglas av att skapa engagemang, motivation och delaktighet. Vi värdesätter din förmåga att samarbeta samt att vara en förebild för verksamheten och dina medarbetare. Du har förmåga att kommunicera och förmedla budskap samt har ett beslutsfattande som präglas av mod och tydlighet. Ödmjukhet, prestigelöshet och förmåga att reflektera är andra viktiga egenskaper för att själv utvecklas som ledare.

Självklart har du med dig kundperspektivet i allt du gör, då våra kunder också är våra ägare.

Vi har Sveriges mest nöjda kunder år efter år. Vår filosofi är enkel - vi ägs av våra kunder, och vill finnas nära dem, känna dem väl och förstå deras behov. Vårt lokala och kundnära arbetssätt är framgångrikt tack vare en ständig utveckling, baserad på vår 175 år långa erfarenhet. Vi är självständiga och lokala, men samtidigt en del av en rikstäckande bolagsgrupp. Vi har ett av Sveriges starkaste varumärken, laddat med positiva värderingar. Nu kan du bli en del av vår framtid och hjälpa oss att bli det ledande finansiella bolaget i Kalmar län.

Vi erbjuder ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. Länsförsäkringar Kalmar län, med kontor i Kalmar, Borgholm, Emmaboda, Nybro, Oskarshamn, Vimmerby och Västervik, har idag 120 000 kunder och 180 medarbetare. Vi bedriver även fastighetsförmedling och har tre bobutiker i Kalmar län.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR chef Karin Englund
070-6669271
Skadechef Stina Franzén
0480-691 40 070-356 96 54
Daniel Harmander
0490-692 14
Marknadsområdeschef Privat Kristin Ekermark Tällström
0491-692 70
Försäljningschef företag Anders Larsson
0480-691 85
Affärsområdeschef Privat Nils-Gunnar Thomsson
070-666 91 57
HR chef Anders Johansson
073-366 69 90
Affärsområdeschef Nils-Gunnar Thomsson
070-666 91 57
Marknadsområdeschef Kristin Ekermark Tällström
0491-692 70 073-096 92 70
Marknadsområdeschef Kalmar Lisa Mattsson
0480-693 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Kalmar län KALMAR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kalmar. Tillträde sker enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 29 april 2017

Besöksadress

Norra Långgatan 17
KALMAR

Postadress

BOX 748
KALMAR, 39127

Liknande jobb


Regionschef

Regionschef

6 december 2023

Regionschef

Regionschef

18 september 2023

Chef Företagsskador

Chef Företagsskador

28 augusti 2023

Regionschef

Regionschef

3 juli 2023