Skadereglerare & assistanskoordinator

Skadereglerare & assistanskoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa skadereglerare eller assistanskoordinator till vår operativa enhet?
En spännande och unik tjänst hos en internationell koncern med över 100 års erfarenhet i att assistera och hjälpa människor. Med dina kunskaper och din personlighet får du möjlighet att göra skillnad för människor som är i behov av assistans och hjälp under sin utlandsvistelse. Våra tjänster levereras och hanteras från våra sex nödresponscenter 24/7, 365 dagar om året i Danmark, Norge, Sverige, Finland, USA och Indien och våra regionkontor i Turkiet, Thailand och Spanien. Du kommer att bli en del av ett företag där innovation och hög kompetens står i fokus. På Falck Global Assistance vill vi skapa en arbetsplats med motiverade medarbetare som trivs på arbetsplatsen och där arbetsuppgifterna ger tillfredsställelse. Dessutom är det viktigt att våra medarbetare förstår att kunden alltid är i fokus och att varje medarbetare har förmåga att förmedla komplexa budskap på ett empatiskt sätt.
Vi söker nu motiverade och handlingskraftiga medarbetare till att assistera och hjälpa människor under och efter resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi förväntar oss att du är förtroendeingivande och får våra kunder att känna sig i trygga händer.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande. Som assistanskoordinator är du i kontakt med den som råkat ut för en skada eller sjukdom. Du hjälper resenärer bland annat med att komma till rätt vårdgivare, boka besök och arrangera transporter. Ingen dag är den andra lik! Som skadereglerare arbetar du med reglering av reseskador för svenska såväl som utländska försäkringsprodukter.
För att lyckas i tjänsterna som medicinska assistanskoordinator eller skadereglerare är det viktigt att ha;
Hög servicekänsla och kan ge mycket god kundservice via telefon
Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift
Strukturerat arbetssätt
God prioriteringsförmåga när det är högt arbetstempo och många telefonsamtal
Har goda IT-kunskaper

Det är mycket meriterande att kunna flera nordiska språk, i huvudsak finska.
Responscentret har öppet 24/7 vilket innebär skifttjänstgöring som assistanskoordinator. Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger. Skadereglerare arbetar kontorstider.
Rekryteringsprocessen är viktig då vi vill ha de rätta medarbetarna hos oss på Falck Global Assistance. Vi bjuder in relevanta kandidater löpande till en intervju på vårt kontor i Stockholm och berättar gärna mer om arbetet och hur det är att jobba på Falck Global Assistance.
Våra medarbetare erbjuds friskvårdsbidrag och möjlighet till hybridarbete finns.
Anställningsform:
Tillsvidare
Särskild visstid



Arbetstid varierande: dag, kväll och helger
Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart du kan. Vi behandlar ansökningarna löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonas Frid

Marie Spångberg

Josefine Ernlothsson

Amanda Steen Cartwright
070-0560509
Katerina Kundromichalis

Amanda Steen
+46 8 587 717 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falck Global Assistance AB
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 17 november 2022

Besöksadress

Mejerivägen 9
None

Postadress

Box 44024
STOCKHOLM, 10073

Liknande jobb