Skadereglerare Front Office Skador

Skadereglerare Front Office Skador

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Dalarnas

Vi söker skadereglerare till vårt nya team som ska arbeta med kundservice via telefon och snabb skadereglering.

Om jobbet
För att optimera kundmötet omorganiserar vi och flyttar merparten av telefonin till en ny grupp som kommer att bilda ett nav på Skadeavdelningen. Du har nu möjlighet att få vara med och skapa en lärande, utvecklande och helt igenom kundfokuserad arbetsmiljö. Vi siktar inte bara mot högsta kundnöjdhet utan även mot att ha branschens allra mest engagerade medarbetare.
Då du kommer hantera ärenden inom flera olika områden kommer du få en bred kompetens viket gör att du enkelt och sömlöst kan bidra med dina resurser och ditt kunnande där behovet är som störst för dagen. Detta är en roll för dig som gillar variation och uppskattar ett emellanåt högt tempo. 
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieexamen. Har du akademisk utbildning inom relevant område, såsom juridik eller ekonomi, är det meriterande. Erfarenhet av arbete med kundservice och telefoni är ett krav. Vi ser det dessutom som meriterande om du har erfarenhet av arbete med försäkring.
Du behöver god förmåga att uttrycka dig professionellt i både tal och skrift. Då vi arbetar i flera olika datasystem krävs även att du känner dig bekväm med detta och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och arbetssätt.
För att passa för och fungera väl i rollen ser vi att du är effektiv och strukturerad i ditt arbete. Du trivs med att ha kundmöten via telefon större delen av din arbetsdag, men uppskattar och förstår även vikten av de mer administrativa delarna av arbetet som består av snabb skadereglering.      
Du är en empatisk problemlösare som i varje enskilt ärende gör ditt yttersta för att kunden ska känna sig sedd, hörd och förstådd och du strävar efter att ge ”det lilla extra”. 
Då vi bygger ett helt nytt team behöver du, förutom att kunna arbeta självständigt, ha intresse för och kunna bidra till ett gott samarbete, teamkänsla och en god arbetsmiljö.
Om oss   
På vårt kontor i Falun finns Skadeavdelningen där ca 100 medarbetare varje dag arbetar för våra kunder tillika ägare. Skadeavdelningen är idag uppdelad i 8 grupper med olika uppdrag inom skadereglering. Den nya grupp vi nu bygger upp kommer bestå av ca 10 medarbetare som ingår i en större enhet med 10 medarbetare till.
Övrig information: 
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med ett starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Som en del i processen kommer du få genomföra tester. Vi tillämpar provanställning 6 mån i denna rekrytering.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Frida Axellie, Chef Front Office Skador, tel 023-973 63 eller Hanna Engholm, Chef Back Office Motor och Lösöre, tel 023-973 31.
Lokala fackliga företrädare: Fredrik Pöllänen, Forena, 023-930 34.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på LF Dalarnas är drygt 480 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna. #LI-Onsite

.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Dalarnas
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Liknande jobb