Skadereglerare till Arriva

Arbetsbeskrivning

Arriva är en av Europas ledande operatörer inom kollektivtrafiken. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka.
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Vill du jobba i en verksamhet där du kan göra skillnad och få vara delaktig i vårt skadeförebyggande arbete?  Har du erfarenhet av att arbeta med skadereglering och är du dessutom en stresstålig och ansvarsfull person med ett stort driv för att lösa problem. Då kan du vara den vi söker! 

Arbetsuppgifter 

Som skadereglerare på Arriva är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ta emot och behandla skadeanmälningar avseende buss, tåg och spårvagnar.  
Arbetet präglas av kundkontakt via telefon och mejl, kommunikation med verksamheten på depå och verkstäder, samt administration av ärendehanteringar. Utifrån försäkringsvillkoren utreder och bedömer du om kunderna har rätt till ersättning.  
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: 


• Utreda och bedöma vållande av fordonsskador. Kommunicera med motparter och verkstäder
• Driva ärenden framåt och kommunicera med skadelidande i personskador
• Handläggning av försäkringsärenden
• Bidra till utvecklandet av processer och system för skadehantering
• Utbildning av berörda inom Arriva avseende skador och hantering av skador 

Varför ska du arbeta hos oss 

Som skadereglerare på Arriva har du en viktig roll i att minimera kostnader och bidra till verksamhetens resultat. En hög kvalitet i handläggningen av skador samt en bra kommunikation med Arrivas verkstäder och depåer ute i landet är avgörande. Du kommer få möjlighet till ett självständigt arbete med stor variation i arbetsuppgifterna. Vi erbjuder också kul på jobbet, trevliga engagerade kollegor och möjlighet att få sätta din prägel på arbetssätt och rutiner då vi nyligen påbörjat en förändring av funktionen.

Vem söker vi? 

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med skadereglering och som har en god kännedom gällande regelverk avseende hantering och ersättning.  Vi ser att du har erfarenhet av att hantera främst personskador och fordonsskador, men även ansvarsskador - gärna med inriktning på tåg. Vidare ska du ha:


• Vana av att granska kalkyler från motpartsbolag och verkstäder
• Vara sakkunnig på skadebilder
• Ha god förhandlingsförmåga
• Ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift (på svenska och engelska)

Som person är du proaktiv, självgående, kostnadsmedveten och har en utpräglad servicekänsla. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt samt kan resonera och bemöta kunder på ett pedagogiskt och trevligt sätt.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 23 november , då urval och intervjuer sker löpande Vid frågor kontakta marie.roth@arriva.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 november 2018

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


19 mars 2024

Skadetekniker motor

Skadetekniker motor

15 mars 2024