Skadereglerare till sommaruppdrag på Länsförsäkringar Skåne

Skadereglerare till sommaruppdrag på Länsförsäkringar Skåne

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Skadereglerare kommer du att arbeta med att hantera inkommande samtal från Länsförsäkringar Skånes försäkringstagare. Med placering i Malmö, Gängtappen, blir du en del av en öppen och hjälpsam avdelning med cirka 36 medarbetare. Tillsammans hjälper ni Länsförsäkringars kunder och hanterar olika ärenden, allt från skadade till stulna fordon. Rollen är ett sommarvikariat och sträcker i 12 veckor från juni till september, med arbetstider mellan 08.00-16.30 måndag till fredag. Onboarding börjar med sju utbildningsdagar samt träningspass under maj och juni månad.

I din roll som Skadereglerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera inkommande samtal och varierande ärenden gällande motorskador
- Registrera, administrera och följa upp ärenden
- Löpande kontakt med verkstäder och Länsförsäkringars interna funktioner
- Genomföra enklare betalningstjänster som betalning av fakturor

Tjänsten som Skadereglerare är ett sommarvikariat och inleds med utbildningsdagar i maj.

Om dig
Som skadereglerare arbetar du med telefonen som främsta redskap och det är viktigt att du känner dig bekväm med denna typ av kommunikation och kundkontakt. Du har med fördel därför tidigare erfarenhet från liknande kundtjänst eller support över telefon.

Vi söker dig som får energi av att ge service och möter kunder med högt engagemang och lösningsfokus. Som person trivs du i att arbeta i ett högt tempo och tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning. För dig är det en självklarhet att se till kundens behov och gör det där lilla extra för att lyckas bemöta dessa på ett konstruktivt sätt.

På Länsförsäkringar värderas ett gott samarbete och vi ser därför att du är en lagspelare som aktivt bidrar till en härlig stämning och sammanhållning. Du drivs av att få lära mer och söker aktivt feedback från din omgivning för att kunna utvecklas i rollen.

Om Länsförsäkringar
Vi som arbetar på Länsförsäkringar Skåne bor där du bor, kör samma väg till jobbet och har samma väder som du. Vi hävdar att de som finns nära dig har lättare att engagera sig, förstå och hjälpa än de som befinner sig långt borta. Kanske är det därför som Länsförsäkringar enligt undersökningarna har Sveriges nöjdaste kunder i flera olika kategorier.
I det kundägda Länsförsäkringar Skåne finns inga andra intressenter än kunderna. Företagets uppgift är inte att tjäna så mycket pengar som möjligt. Vårt långsiktiga mål är att verksamheten ska gå jämnt ihop – med låga premier och hög servicegrad. Och skulle vi få ett större överskott blir det återbäring, i form av pengar tillbaka eller sänkta premier.

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Axel Wrangel via axel.wrangel@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Skadereglerare, kundtjänst, handläggare, Försäkringar, Länsförsäkringar, Malmö, Skåne, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 6 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 september 2024

Kommunvägledare till Kontaktcenter, vikariat

Kommunvägledare till Kontaktcenter, vikariat

19 september 2024

18 september 2024

Kommunikationsstöd

Kommunikationsstöd

18 september 2024