Skattehandläggare, Borlänge

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och har lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vi söker Servicehandläggare till servicekontoret i Borlänge.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter



som är till nytta för medborgare och företag



med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald



som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling



med en god balans mellan arbete och fritid



Vi söker dig som



har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke



har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier



har servicekänsla och inger förtroende



kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta



har mycket god kommunikationsförmåga



stimuleras av att arbeta i ett högt tempo



är ansvarstagande



Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tidsbegränsad på heltid fr.o.m.2017-06-01 t.o.m. 2017-08-31.

Har du frågor om rekryteringen, maila: sommarjobb@skatteverket.se.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Inger Bremfors på telefon 010-579 64 23. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Rickard Andersson 010-579 91 23 och för Saco Abdullahi Muddei 010-572 29 30.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 549205-16/231 senast den 7 mars 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

 

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

 

 

 

   

 

%MCEPASTEBIN%

%MCEPASTEBIN%

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 februari 2017

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023