Skattehandläggare FSK1-3, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare - innebär att du kommer att arbeta främst med företag. I arbetet ingår löpande ärendehantering, att registrera och granska samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Skatteområden som du kan komma att arbeta inom är t ex arbetsgivaravgifter och skatteavdrag, inkomstskatt, moms och borgenärsfrågor. Vi ser vikten av lärande i arbetet.

Företagsskattekontor 1-3 arbetar med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av etablerade företags moms- och arbetsgivarredovisning, inkomsttaxering för företag, borgenärsarbete och löpande företagsärenden. Vi är ca 200 medarbetare på varje kontor, uppdelade på sektioner med ca 20 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.

De sektioner som söker nya medarbetare arbetar huvudsak med företagsregistrering, preliminärdeklarationer, arbetsgivaravgifter och kontrolluppuppgifter från arbetsgivare, skattedeklarationer samt borgenärsfrågor.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik med inriktning mot skatterätt eller motsvarande förvärvade kunskaper genom arbete inom Skatteverket.

• 2 års relevant arbetslivserfarenhet

• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende

• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål

• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann

• är kreativ och utvecklingsorienterad

• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift.



Det är meriterande om du har - högskoleexamen inom ekonomi eller juridik, arbetar eller har arbetat på Skatteverket med beskattningsverksamhet. Det är också meriterande om du arbetar eller har arbetat med arbetsgivaravgifter och bokföring eller redovisning.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

I samband med rekrytering kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Sista ansökningsdag är 10 januari 2014.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 december 2013

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024