Skattehandläggare, Kalmar

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innefattar förebyggande arbete, kontroll, löpande ärendehantering och service inom områdena inkomstskatt, mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter. Arbetet innebär kontakter med både företag och privatpersoner. Din initiativförmåga och förmåga att se helheten kommer väl till pass i ditt nya arbete. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

Geografiskt ansvarar vi för Kalmar, Borgholm, Mörbylånga, Torsås, Nybro, Emmaboda, Oskarshamn, Högsby, Mönsterås, Västervik, Vimmerby och Hultsfred kommuner. Utöver detta har vi även ansvar för en stor andel av Malmös löntagare, för servicekontoren i Kalmar och Oskarshamn samt för Skatteverkets hela bouppteckningsverksamhet. Det sistnämnda tillsammans med Härnösand och Visby

På skattekontoret i Kalmar är vi cirka 120 medarbetare fördelade på fem sektioner.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som


• har en avslutad gymnasial utbildning

• har några års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggande arbete inom ekonomi el redovisning

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• är flexibel och snabbt kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter

• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• har förmåga att stödja och samverka

• tar initiativ och driver på för att fullfölja uppgiften

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 januari 2014

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024