Skattehandläggare, Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.


 




Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattning av företag och/eller privatpersoner. Du kommer att handlägga, administrera och granska underlag samt fatta beslut, där du kommer att hantera många ärenden parallellt. Arbetet innehåller mycket kontakt över både telefon och skriftväxling samt personliga besök där du kommer att möta människor med olika bakgrund. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Vi är ett utvecklingsinriktat kontor som hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt upptagningsområde är till stor del Blekinge, men vi arbetar även utanför länets gränser. Tillsammans med Kristianstad ansvarar kontoret för att riskvärdera regionens skatte- och avgiftsanmälningar. Kontoren utreder också anmälningarna inom samtliga områden som riskvärderats.

På skattekontoret i Karlskrona är vi ca 65 medarbetare fördelade på tre sektioner.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har godkända betyg från treårig gymnasieutbildning eller flerårig aktuell erfarenhet från arbete med skattefrågor.

• har några års aktuell erfarenhet av arbete med antingen ekonomi, redovisning eller lön.

• har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

• god förmåga att organisera, systematiskt hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• har mycket god samarbetsförmåga, förmåga att skapa goda relationer och ett bra bemötande

• är drivande och flexibel



Det är meriterande om du har YH/KY- utbildning till redovisningsekonom omfattande 400 YH-poäng/80 KY-poäng.


Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 januari 2014

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024