Skattehandläggare, Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

innefattar förebyggande arbete, kontroll och service inom områdena inkomstskatt, mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter. Arbetet innebär kontakter med både företag och privatpersoner. Din initiativförmåga och förmåga att se helheten kommer väl till pass i ditt nya arbete. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

Vi har ett starkt fokus på att förenkla och effektivisera verksamheten samtidigt som vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en spetsig och effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att öka vår stödjande och hjälpande verksamhet så att företagen gör rätt från början.

Geografiskt ansvarar vi för Kristianstad, Hässleholm, Bromölla, Östra Göinge och Osby kommuner. Utöver detta har vi även ansvar för en stor andel av Malmös löntagare och för Skatteverkets hela fastighetstaxering. Det sistnämnda tillsammans med Söderhamn, Enköping och Uddevalla.

På skattekontoret i Kristianstad är vi ca 120 medarbetare.





Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• Har akademisk examen inom ekonomi med inriktning redovisning och revision om minst 120p/180 hp

• Har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier

• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

• Är utåtriktad och har ett kundanpassat förhållningssätt

• Har god förmåga att samarbeta

• Är flexibel, utvecklingsinriktad och nytänkande

• Har analytisk förmåga och ser till helheten

• Har hög arbetskapacitet och är resultatinriktad.



Det är meriterande om du har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom redovisning/revision. Det är även meriterande om du har erfarenhet av självständigt utredningsarbete inom Skatteverket.

Vi ser gärna att du har B-körkort.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 augusti 2013

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024