Skattehandläggare, Lycksele

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att bearbeta uppgifter från datautsökningar i Skatteverkets register. Du kommer att utreda, säkerställa och underhålla uppgifterna i registren. Arbetet har ett stort inslag av både skriftliga och muntliga kontakter med medborgare och företag. Du kommer även att ge service genom att svara på medborgarnas frågor.

Kontoret i Lycksele är ett skattekontor i norra regionen. Kontoret består av en utredningssektion med 22 medarbetare. I huvudsak arbetar sektionen med att kontrollera och rätta uppgifter i Skatteverkets register.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har avgångsbetyg från 3-årigt teoretiskt gymnasieprogram
• har ett utpräglat sinne för noggrannhet, struktur och ordning
• är produktiv utan att ge avkall på kvalitet
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har god förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på myndighet, eller av att arbeta med handläggande/utredande arbetsuppgifter. Alternativt besitter erfarenhet av en administrativ arbetsroll. Det är även meriterande om du har relevant universitet/ högskoleutbildning. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare, vi tillämpar provanställning i sex månader.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 februari 2017

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024