Skattehandläggare, Norrköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare i Norrköping innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att söka och ge information samt ge service. Du möter företagare och privatpersoner per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Norrköping är vi totalt cirka 80 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har, eller inom kort kommer avsluta, högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp alternativt har erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter från Skatteverket
• har god samarbetsförmåga och är öppen för teambaserat arbetssätt
• har en god servicekänsla och intresse av bemötande via telefon och vid personliga möten
• har förmåga att självständigt fatta beslut
• har en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
• anpassar dig till nya förutsättningar
• är flexibel för verksamhetens krav.

Det är meriterande om du har aktuell relevant erfarenhet av arbete från Skatteverket eller flera års erfarenhet från arbete med redovisning eller revision.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 november 2016

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024