Skattehandläggare, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare innebär att du främst kommer att arbeta med företag. I arbetet ingår att registrera, granska, utreda och besluta i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du möter företagare per telefon, skriftligen samt vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra.

Företagsskattekontor 2 arbetar med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag, borgenärsarbete, löpande företagsärenden samt omprövningar och överklaganden inom skatteområdet.

På skattekontoret i Solna är vi ca 200 medarbetare uppdelade på ca tio sektioner. Vi sitter i Solna Strand.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad 3-årig teoretisk gymnasieutbildning
• har minst två till tre års aktuell arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter där service via telefon ingått i arbetet.  
• har vilja och förmåga att ge god service, ha ett gott bemötande samt inge förtroende
• är strukturerad och noggrann
• kan arbeta självständigt på ett ansvarstagande sätt
• kommunicerar tydligt i tal och skrift på svenska
• är produktiv och stimuleras av att arbeta mot uppställda mål
• har god samarbetsförmåga

Det är meriterande om du har relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket eller annan statlig myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

I samband med rekrytering kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 oktober 2016

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024