Skattehandläggare, Uppsala

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med inkomst- och internationell beskattning. I arbetet ingår att söka, ge information samt tillhandahålla service. Det ingår också löpande ärendehantering av företag samt att registrera, granska och besluta i skatteärenden. Du kommer att möta privatpersoner och företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp.

Skattekontoret i Uppsala har ca 160 medarbetare fördelat på 8 sektioner.

Beskattningssektionerna arbetar med deklarationshantering, inkomstbeskattning, beskattningsärenden gällande omprövning av små och medelstora företag samt handläggning av preliminär deklaration för små och medelstora företag.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har aktuell erfarenhet av löpande ärendehantering
• arbetar resultatinriktat med förmågan att avgränsa och fatta beslut
• har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• inger förtroende genom ett bra bemötande
• har god förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Det är meriterande om du i första hand har aktuell erfarenhet från Skatteverket, i andra hand myndighetsutövning med beslutsfattande och/eller arbetslivserfarenhet av skattefrågor. Det är även meriterande att ha läst internationell beskattning eller arbetat inom det området.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Tjänsterna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 11 oktober 2016

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024