Skattehandläggare, Växjö

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du huvudsakligen kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter avseende inbetalningar men inslag av andra löpande arbetsuppgifter kan förekomma.

Likvidsektionen i Växjö arbetar huvudsakligen med hantering av skatteinbetalningar och kommunavräkning. Kommunavräkning sker för kommuner, landsting och trossamfund söder om Stockholm. Likvidhantering är en manuell hantering av in- och utbetalningar av skatter och avgifter.

Sektionen ansvarar också för arbetsuppgifter avseende inbetalningar och reskontrahantering för ackordsuppgörelser, överenskomna företrädaransvar, utdelningar i konkurser samt skuldsaneringar från Kronofogdemyndigheten.

Skattekontoret i Växjö är en del av södra regionen och har ca 100 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som har



• har en avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning

• har minst två års arbetslivserfarenhet

• har förmåga att självständigt planera ditt arbete

• har analytisk förmåga

• är noggrann och ansvarskännande

• har ett utpräglat siffersinne

• har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt

• har god samarbetsförmåga.

 



Det är meriterande om du har kunskap om skattedeklarationer och/eller skattekontot.


Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Under vecka 32 har vi ingen möjlighet att besvara några frågor.
Hanna Kvarnholt, HR-konsult, finns på plats från och med den 14/8.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 juli 2013

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024