Skattehandläggare (vikariat), Växjö

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare 
innebär att du huvudsakligen kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter avseende inbetalningar, men inslag av andra löpande arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetet kan innebära mycket kontakter per telefon och är en serviceinriktad funktion där det är viktigt med bra kommunikationsförmåga. 

Med anledning av föräldraledigheter söker vi nu två vikarierande skattehandläggare till likvidsektionen i Växjö. Sektionen arbetar huvudsakligen med hantering av skatteinbetalningar och kommunavräkning. Kommunavräkning sker för kommuner, landsting och trossamfund söder om Stockholm. Likvidhantering är en manuell hantering av in- och utbetalningar av skatter och avgifter. Sektionen ansvarar också för arbetsuppgifter avseende inbetalningar och reskontrahantering för ackordsuppgörelser, överenskomna företrädaransvar, utdelningar i konkurser och skuldsaneringar från Kronofogdemyndigheten. Sektionen har även hand om huslikvid, returer avslutade konton, överföringar av skatt mellan nordiska länder samt hantering av sinkutbetalningar via Agresso mm.

Skattekontoret i Växjö är en del av södra regionen och har ca 80 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad teoretisk gymnasieutbildning
• har förmåga att självständigt planera sitt arbete
• har analytisk förmåga
• är noggrann och ansvarskännande
• har ett utpräglat siffersinne
• har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt
• har god samarbetsförmåga
• har god kommunikationsförmåga

Det är meriterande om du
har minst två års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom tex redovisning/bokföring eller har skaffat dig kunskap om skattedeklarationer och/eller skattekontot genom arbete på Skatteverket. Det är också meriterande om du har erfarenhet av Agresso redovisningssystem.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är vikariat med start den 27 mars 2017 och sträcker sig 9-12 månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 december 2016

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024