Skattehandläggare/Utredare, Umeå

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som utredare
innebär att du arbetar med komplexa, varierande och ofta omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv. Val av rätt utredningsform tillsammans med detektivkompetens blir allt viktigare inom Skatteverket. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet där vi främst utreder ärenden som berör ekonomisk brottslighet, avancerat skatteundandragande och internationella transaktioner. Praktiskt innebär arbetet att söka information avseende penningströmmar, söka kontaktvägar och kopplingar och slutligen fatta beslut. Arbetsuppgiften är en rikskoncentration som är förlagd till Umeåkontoret.

På skattekontor Umeå är vi 125 medarbetare och skattesektion 2 består av 20 medarbetare. Kontoret har en koncentrationsprofil och handlägger bl.a. ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik med inriktning mot skatterätt

• har minst två års relevant utredningserfarenhet

• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat

• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut

• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå

• är utvecklingsinriktad, drivande och flexibel

• är ansvarskännande

• har god samarbetsförmåga

• har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt

• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö

• har B-körkort.



Det är meriterande om du
om du har erfarenhet av utredningsarbete inom Skatteverket eller annan statlig myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare och på heltid. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 januari 2014

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024