Skeppningskoordinator i Helsingborg

Skeppningskoordinator i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom transportplanering och tycker det är kul att vara spindeln i nätet? Trivs du med att arbeta i ett högt tempo och vill arbeta på en arbetsplats som uppmuntrar till utveckling och förbättring? Då kan rollen som skeppningskoordinator hos en av våra kunder vara rätt för dig. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som skeppningskoordinator hos en av våra kunder arbetar du i slutet av processen i vad som kallas för ”Order till Leverans”. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att se till så att leveranserna hämtas upp och levereras i tid. Du kommer ha kontakter både externt i form av säljbolag för att dagligen samordna leveranserna ut till slutkunderna samt hålla kontakt internt för att koordinera så att leveranserna plockas och hämtas upp i tid. Du kommer arbeta gentemot strikta dagliga dead lines som ska hållas för att sändningarna ska avgå i tid. Du kommer även tillsammans med dina kollegor ansvara för att konstant utveckla och effektivisera din roll. 
 
 Dagligen kommer din roll innebära: 
Reserverar Shipment för plock
Orderbekräfta kundorder
Boka transporter hos transportörer
Utfärdar nödvändiga transportdokument
Tullklarering vid export
Hantera fraktrelaterade frågor från kunder 
Administrerar expressleveranser
Administrera fraktrelaterade Claim 
Kontering av fraktfakturor

Månadsvis och löpande kommer du även ansvara för:
Debitering av frakter till våra Säljbolag
 Intrastathantering
Självkontroll av import- och exportleveranser 
Att importdeklarationerna är korrekt behandlade och följer tullverkets regelverk.
Att utföra leverantörsdeklarationer
Hantering av remburser


Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod på 6 månader. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.

Kvalifikationer
Kvalificerad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i minst 2 år
Krav att tidigare har jobbat i affärssystem (Gärna IFS)och Transportsystem (Gärna EDICOM)
God datorvana
Du kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i rollen har du god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du ska vara trygg i dina logistikkunskaper och kunna använda ditt affärsmannaskap på ett konstruktivt och flexibelt sätt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo, samtidigt som du är utvecklingsinriktad. Vidare är du noggrann men har ändå en känsla för helheten. Du har en förmåga att självständigt identifiera förbättringar samtidigt som du kan samspela med kollegor för att implementera dem. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-10-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Olivia Josefsson, Konsultchef, olivia.josefsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022