Skicklig administratör som vill skapa struktur och stöd

Skicklig administratör som vill skapa struktur och stöd

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen
Framtidens välfärd är vår stora utmaning. För att klara den har vi på arbetsmarknadsförvaltningen ett mycket viktigt uppdrag: Vi ska göra det möjligt för invånare med ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande så snabbt som möjligt, men även bidra till att arbetsgivare hittar rätt kompetens. 

Vi möter utmaningen med ett brett utbud av vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser – och provar nya sätt att arbeta tillsammans med näringslivet, andra förvaltningar, myndigheter och civilsamhället. För att lyckas måste vi våga, testa nytt och hitta smarta lösningar. 

Vi är cirka 400 kollegor på förvaltningen, och vår roll är att ge invånare de rätta verktygen så att de kan ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning. 
 

Helsingborgs stad är en platsoberoende arbetsgivare, och vi arbetar där vi behöver vara för att skapa så stort värde som möjligt i våra uppdrag. Alla supportenheter på arbetsmarknadsförvaltningen har ett gemensamt kontor i moderna och ljusa lokaler i centrala Helsingborg, och även en gemensam digital arbetsplats i Microsoft Teams som ger oss förutsättningar att skapa delaktighet var vi än är.  

Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med tillhörighet i en stor grupp kollegor som vill mycket. Här har vi fokus på att lära, har roligt och utvecklas tillsammans. 

Läs gärna mer om Helsingborgs stad och om hur vi jobbar på arbetsmarknadsförvaltningen på helsingborg.se/arbete 

Arbetsuppgifter
Rollen som administratör är en del av kvalitetsenheten och specialistteamet digitala stödmiljöer. Teamet digitala stödmiljöer har primärt fokus på att ge och skapa stöd när samspelet mellan människa och teknik ska utforskas, utvecklas och förvaltas. I enheten kompletteras teamet med bland annat förvaltningens controllers som arbetar med verksamhetsuppföljning och prognoser på den data och information som skapas i verksamhetssystemen. Tillsammans säkrar vi de digitala förutsättningarna för verksamheternas data och information.  

Det är genom nyfikenhet, livslångt lärande, samspel mellan roller och optimering av våra kompetenser som vi kommer lyckas. Förutom nära samarbete inom teamet och enheten, är samarbetet med övriga supportfunktioner, verksamheter och förvaltningar i staden helt avgörande för att vi ska lyckas med det gemensamma uppdraget. Dessa samarbeten kommer både skapas genom egna initiativ och redan befintliga stadsgemensamma projekt. 
 

Några spännande utvecklingsarbeten som rollen initialt kommer bidra aktivt i är:  


• Processbaserad informationshanteringsplan
• Fil- och mapphantering i kombination med nya molnlagringsmöjligheter
• Gemensam onboarding

Kvalifikationer
Vi söker en självgående, nyfiken och engagerad administratör med hög servicekänsla och ett eget driv att stötta och utveckla förvaltningens stöd. 

Du har ett starkt intresse i att bygga, forma och slutföra tydliga strukturer som har en genomtänkt logik med fokus på helheten och hållbarhet. Du kan på ett enkelt och tydligt sätt formulera och beskriva den framarbetade logiken, och samarbetar väl med andra för att säkerställa att stödet byggs utifrån både behov och krav. Du är därmed även trygg i att leda mindre arbetsgrupper i förbättringsarbeten eller utvecklingsprojekt inom administrativa stödstrukturer. 

 
Du har erfarenhet av:


• Processkartläggning
• Lättare redaktionsarbetet för exempelvis intranät och digitala samarbetsytor (Wordpress och Teams)
• Skapande av stödmaterial, för medarbetare, i form av enkla och pedagogiska filmer eller presentationer (Office-applikationer och LMS)
• Dokumentations- och administrationsstöd i större projekt
• Onboarding och introduktion av nya medarbetare 
• Informationshantering och grundläggande bedömning 
• God kännedom om dataskyddsförordningen (GDPR), och gärna även förståelse för socialtjänstlagen (SOL)
• God kommunikativ förmåga, och obehindrad i tal och skrift på svenska
• Uppdrag inom kommunal verksamhet eller annan organisation inom offentlig sektor

 
Låter det som ett intressant uppdrag, så sök redan idag! Vi är nyfikna på vad du kan och vill bidra med i Helsingborgs stad.  

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2024-04-10

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2024
  • Ansök senast: 10 april 2024

Liknande jobb


Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

26 april 2024