SLL IT söker erfaren Klienttekniker

Arbetsbeskrivning

enheten för Klient


Administration

Vill du vara med och utveckla morgondagens IT-plattform för hälso och sjukvården i Stockholms län? Har du erfarenhet av drift och utveckling i storskalig IT-miljö? Har du lång erfarenhet av Klientutveckling på Windowsplattformen? Då kan SLL IT erbjuda dig möjligheten till nya utmaningar.


Arbetsuppgifter:
Den tekniska förvaltningen för IT-arbetsplats behöver förstärkning med en senior klienttekniker med paketeringskunskaper. Tjänsten kräver en erfaren klienttekniker som kan vara del i att förvalta och utveckla arbetet kring SLL IT´s standardiserade klientplattform och stödjande infrastruktur. Tjänsten omfattar primärt arbetsuppgifter så som:
- Proaktivt underhålla objekt (dokument, tekniska funktioner m.m.)
- Genomföra förstudier
- Implementera förändringar i klientplattform och stödjande infrastruktur
- Bistå SLL IT drift, support organisation och tjänsteägare avseende underhåll och förbättring av leverans av IT-arbetsplatstjänst
- Arbeta med ärenden i ärendehanteringssystem
- Medverka i projekt

Våra kunder som verkar inom hälso och sjukvård varierar i storlek och behov och vi ställer stora krav på din förmåga till situationsanpassning och din förståelse för verksamhetens krav.


Kvalifikationer:
- God erfarenhet av drift och förvaltning av standardiserad klientplattform i större driftmiljöer
- God erfarenhet och kunskap av att arbeta med Microsoft System Center produkter
- God erfarenhet och kunskap av att arbeta med Hardware och Software Management
- God erfarenhet och kunskap av att arbeta med virtuella klienter/miljöer
- God erfarenhet och kunskap av att arbeta med IT tjänster, processorienterad IT tjänsteleverans
- Förståelse för syftet med en teknisk och tjänstebaserad arkitektur och förväntad funktionalitet i tjänsteområdet
- Interagera i kundrelationer, bidra och medverka i leverans och förändringsprojekt


Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen är du positiv, engagerad och kunnig inom ditt område. Du sporras av samarbete med människor inom och utanför enheten för att gemensamt bidra till SLL IT:s mål och vision.
Du vill bidra med din kunskap för att ständigt förbättra våra tjänster och är beredd på att arbetsuppgifterna förändras i takt med kraven.
På SLL IT uppskattar vi öppenhet och vilja att prova nya vägar och att lösa andras problem.


Övrig information:
LSF har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald.


Stockholms läns landstings främsta uppgift är att se till att länets invånare har tillgång till en väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar också för regionplanering och för att bidra till ett fritt och tillgängligt kulturliv i länet. Landstinget är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 44 000 medarbetare.

Landstingsstyrelsens förvaltning stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna landstingets verksamheter. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LANDSTINGSSTYRELSENS FÖRVALTNING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Tillsvidare/heltid (39,5 tim/vecka) Tillsvidare/heltid
  • Publicerat: 20 juni 2016

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024