Snabbväxande digital start-up söker juniora säljare till Stockholm

Snabbväxande digital start-up söker juniora säljare till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Framtiden är digital!


Black Pixel hjälper företagskunder runt om i Sverige med att förbättra deras position på nätet, främst via marknadsföring och utveckling av hemsidor och söker nu dig som vill vara med i deras framtidssaga!
 
OM FÖRETAGET:
Black Pixel är en kreativ start-up som har vuxit explosionsartat sedan starten 2017. Bolaget har i dagsläget över 15 anställda och planerar för en fortsatt stark tillväxt under året.
Företaget är en ung och modern digitalbyrå med kontor mitt i centrala Stockholm som hjälper företag och organisationer att ta det första eller andra steget in i den digitala världen. Du kan läsa mer om vilka Black Pixel är här.
OM TJÄNSTEN SOM JUNIOR SÄLJARE:
I rollen som säljare ansvarar du för hela säljprocessen mot företagets kunder. Du kommer att ha ett helhetsgrepp om hela kundresan från start till mål vilket innebär att dina arbetsdagar kommer att bestå av mycket prospektering, kundkontakt samt försäljning över främst telefon/online.
Att vara säljare på Black Pixel blir ungefär som att driva ditt eget företag i företaget vilket gör att du jobbar mot både individuella mål med stort eget ansvar men självklart även mot säljteamets och företagets gemensamma målsättningar.
Du kommer att tillhöra ett större säljteam på kontoret där kulturen är social, ung och väldigt ambitiös. Du uppmuntras att komma med nya idéer, hitta nya sätt att arbeta och utvecklas inom de områden som du tycker är intressanta. 
BLACK PIXEL SÖKER DIG SOM:
Främst har rätt personliga egenskaper för att trivas i rollen som säljare. Därför söker vi nu minst fem personer som;
Är målinriktade och gillar att kämpa hårt för att nå hela vägen fram.
Inte tvekar en sekund på att kontakta en helt ny potentiell kund och brinner för att skapa goda relationer med dina kunder.
Har bra koll på dina styrkor och svagheter samt visar ödmjukhet inför eventuella utvecklingsområden.
Gillar högt tempo och vågar ta initiativ direkt även om det kan kännas utmanande till en början.
Vidare är du nyfiken, tar ansvar för ditt arbete och är van att jobba självständigt!

Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med försäljning över exempelvis telefon, B2B eller i liknande kundnära roller men det är inget krav. Viktigast är att du visar rätt inställning och attityd till säljrollen.
Då företagets kunder finns över hela landet och i många olika branscher så är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för att klara av ditt dagliga arbete. 
ÖVRIG INFORMATION:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Östermalm
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, 9-16.30
Lön: Fast månadslön plus en större rörlig provisionsdel
Vi intervjuar löpande. vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker enkelt via oss! 
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Jessica Qvennerstedt, jessica@a-hub.se alternativt på 0729 99 62 00.
Välkommen in med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlaplan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Liknande jobb


Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

7 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024