Snickarkunnig montör

Arbetsbeskrivning

Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi 330 anställda och omsatte 2014 ca 485 miljoner kronor.  Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.

Tjänsten som Snickarkunnig montör

Vår montörsgrupp består idag av fem montörer, varav en är gruppledare. Vi har valt att låta gruppen organisatoriskt finnas direkt under vår marknadschef då man som montör är företagets representant och ansikte mot våra kunder.

För att möta det fina förtroendet våra kunder visar oss har vi nu valt att utöka med ytterligare en montör med snickarkompetens.

 

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar monteringssupport i butik hos våra badrumsåterförsäljare, support till våra egna köks- och badrumsutställningar vid ombyggnationer samt montering av kök hos konsument. Uppdraget innefattar även arbete med intern byggnation i vår fotostudio, förberedelser inför och medverkan vid mässor.

I uppdraget ingår också besiktningsuppdrag hos kund samt att hantera kundreaktioner.

 

Din profil Du har kunskap inom byggnationssnickeri och flera års erfarenhet från monteringsarbete eller liknande.

För att kunna utföra arbetet krävs det en god produktkännedom där erfarenhet av att montera köks-och badrumsinredningar är särskilt meriterande. Som montör är du noggrann och ordningssam.

Du är självfallet kundorienterad och flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Arbetstiderna är i grunden måndag - torsdag 07.00 - 16.30, fredag 07.00 - 13.00. Vid veckor med resande förläggs arbetstiden i högre grad till måndag - torsdag. Detta för att kunna möta våra kunders behov och få ett effektivt tidsutnyttjande. 

Arbetet är mycket omväxlande med en stor del resande samt med övernattningar, även resor utanför Sverige kan förekomma (Norden). Företaget tillhandahåller bil och utrustning.

 

Tjänsten
Heltid med tjänstgöringsort vid vårt huvudkontor i Vedum. Tillsvidareanställning med tänkt tillträde i juni. Anställningen inleds med provanställning 6 månader.

Vårt kollektivavtal; Träindustriavtalet mellan Trä- och Möbelföretagen och GS.

 

Vill du veta mer
Välkommen med frågor om tjänsten till marknadschef Marianne Färlin, tfn 0512-577 13, marianne.farlin@vedum.se.

 

Allmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av Birgitta Henriksson, personalchef, tfn 0708-220143.

 

Ansökan
Din ansökan behöver vi ha senast den 20 april.

 

För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur du fått kännedom om den lediga tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Henriksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vedum Vedum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 7 april 2015

Besöksadress

Lövaråsgatan 6
None

Postadress

Lövaråsgatan 6
Vedum, 53484

Liknande jobb


12 april 2024

12 april 2024

10 april 2024

Produktionsmedarbetare sängtillverkning

15 februari 2024