Social Media Manager till telekom

Arbetsbeskrivning

Social Media Manager till Telekombolag


Jobbeskrivning:
Vår kund söker en rutinerad och modig person som kan utmana bolaget i sitt arbete med kommunikation i sociala medier. Personen kommer att tillhöra kommunikations- och marknadsavdelningen och ansvara för planering av det redaktionella innehållet, både kortsiktigt och långsiktigt. Personen kommer även agera strategiskt bollplank i att ta nästa steg i vårt arbete i sociala medier. Personen säkrar att allt innehåll och alla budskap ligger i linje med bolagets värderingar, varumärkesplattform och ”tone of voice”, samt att respektive kanals syfte är i fas med övrig kommunikation.

Du ansvarar för daglig och månatlig uppföljning av kanalerna och är en central kontaktperson för bolagets kundservice som är de som svarar på frågor i våra sociala kanaler. Du ansvarar även för att kontinuerligt utvärdera kanalerna bolaget använder och dess syfte.

Det dagliga ansvaret för rollen:
• Säkra bolagets närvaro i Sociala medier - säkra en relevant ”tone of voice” på Twitter, Facebook och Instagram
• Agera strategiskt bollplank för enheten för att sätta framtida utformning av det social media-arbetet.
• Samarbeta med kundservice – daglig kontakt med kundservice för att vara behjälplig gällande budskaps- och kommunikationsfrågor.
• Säkra tydliga KPI:er för varje aktivitet och följa upp dessa. Analysera och säkra att resultaten används och relevanta åtgärder genomförs. Syftet är att ständigt hitta sätt att förbättra de uppsatta målen genom att testa, ändra, förbättra och optimera genom nya initiativ.

Vi tror att du har erfarenhet av community managent och sociala medier, antingen från arbete på en byrå eller från kundsidan. Du är digital ut i cellerna och ser online-medier som en integrerad del av ditt liv. Du ska ha förmågan att kunna ta in mängder av information för att sedan paketera och utforma detta kontextuellt relevant för respektive kanal.


Kompetenskrav:
• Djupt kunnig och passionerat intresserad av digital utveckling och trender inom sociala media.
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning där uppföljning- och förbättringsarbete är självklara delar i arbetet.
• Erfarenhet av att arbeta med externa byråer.
• Stresstålig som utan problem hanterar korta deadlines.
• Erfarenhet av att sätta strategier för sociala medier
• En jordnära och ödmjuk karaktär. Du är okej med att ta ett stort eget ansvar - men också att hantera bolagets online-närvaro på en tweet-till-tweet basis.

Du måste vara snabbfotad och proaktiv. Du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med kommunikation, brand-teamet, medieavdelning och kundservice i ditt dagliga arbete. Du har även nära samarbete med flera externa partners.

Låter rollen intressant och passande? Sök isf redan idag. Vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet har gått. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan:

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer



Om JobQuest

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Asko Kyyränmäki

Kirsi Andersson

JobQuest

Therés Rydell

Sarah Emanuelsson

Fredrik Hagelin

Marjut Adalberth

Tobias Erhardt

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobquest Sverige AB Almnäs
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Långt uppdrag
  • Publicerat: 17 juli 2017

Besöksadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1 15166 Almnäs
None

Postadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1
Almnäs, 15166

Liknande jobb


PR Manager/Copywriter

PR Manager/Copywriter

12 april 2024

28 mars 2024