Socialförvaltningen söker administrativ verksamhetsledare

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Det kan handla om ekonomiska problem, missbruk, relationer och familjejuridiska frågor. Verksamheten regleras av ett antal lagar.

Socialförvaltningen ansvarar för biståndsprövningar, behandlingsinsatser enligt socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden, ärenden/insatser enligt LVU/LVM. Tillståndsgivning/tillsyn enligt alkohollagen samt handläggning enligt skuldsaneringslagen.

ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningens administration är en serviceenhet till hela förvaltningen och det är även de första man möter när man kommer till förvaltningen. I administrationen ingår bland annat reception, telefon, arkiv, dokumenthantering, diarieföring av inkomna handlingar, E-tjänster och beställningar. Administrationen består av fem administratörer och är direkt underställd avdelningschef.
Som administrativ verksamhetsledare leder du och fördelar det dagliga arbetet i administrationen. I tjänsten ingår ansvar för dokumenthanteringen, diarieföring och arkivering. Du kan även behöva vara behjälplig med andra arbetsuppgifter i administrationen vid frånvaro. Under 2021 kommer det påbörjas ett införande av E- arkiv vilket kommer ha en central roll i denna tjänst.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, med erfarenhet av arbetsledning och som har god administrativ förmåga. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration, exempelvis registrator eller arkiverare. Du behöver vara serviceinriktad, stresstålig och flexibel. Du har god kunskap om dokumenthantering och erfarenhet av diarieföring, arkivering samt god kunskap om GDPR.
Som person är du självgående, kreativ initiativtagare och analytisk. Du har en god förmåga att administrera, organisera och koordinera aktiviteter. Vi lägger stor vikt vid egenskaper såsom att kunna ge god service och att du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Qvarnström
0150-578 49
Göran Svenningson
0150-576 70
Nina Överkvist
0150-575 45
Synnöve Gottberger Norrman
0150-580 63
Marina Jonsson
0150-578 23
Verksamhetschef Linda Qvarnström
0150-578 49
Vision Göran Svenningson
0150-576 70
Verksamhetsledare Johanna Säfström
0150-577 90
Verksamhetschef Ulla-Karin Alnebo
0150-575 33
SSR Isabell Axner Berntsson
0150-577 27

Sammanfattning

Besöksadress

64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


16 maj 2024

17 maj 2024