Socialförvaltningen söker en socialadministratör

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Det kan handla om ekonomiska problem, missbruk, relationer och familjejuridiska frågor. Verksamheten regleras av ett antal lagar och ansvarar för biståndsprövningar, behandlingsinsatser enligt socialtjänstlagen, familjerättsliga ärenden, ärenden/insatser enligt LVU/LVM samt tillståndsgivning/tillsyn enligt alkohollagen.

Inom enheten Barn, Unga och Mottagning utreder vi och följer upp barn och ungas behov. Enheten består av barnutredare, ungdomsutredare samt socialsekreterare som jobbar med mottagning för barn och unga. På enheten finns tre verksamhetsledare och en enhetschef. Just nu håller vi på och utbildar oss i Signs of Safety tillsammans med öppenvården. Vi har utökat antalet verksamhetsledare, för att kunna ge ett nära ledarskap.
För att kunna möta nya behov och utmaningar söker vi nu en erfaren socialadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som socialadministratör kommer du att avlasta och stödja handläggarna i administrativa uppgifter. Du kommer att ha ansvar för Prator, ha ansvar för plattformen som används för sociala beredskapen, begära in uppgifter, uppdatera blanketter, ansvara för hälso - och tandvårdsundersökningar, skriva protokoll, boka tolk, bilar och besöksrum, sköta statistik och rapporter samt att det även kan bli aktuellt med att följa med handläggare på olika uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen som socialadministratör eller att du är socionom, beteéndevetare eller har annan liknande högskoleutbildning. Det är viktigt att du har omfattande kunskap i Office och IT. Du bör vara väl förtrogen med handläggning och dokumentation inom offentlig förvaltning. Det är en merit om du har någon erfarenhet av socialt arbete på en myndighetsavdelning. Vi ser gärna att du har kunskap i verksamhetssystemet treserva.
För tjänsten gäller att du är lyhörd och flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga, flexibilitet samt att du är strukturerad och ansvarstagande.
B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Qvarnström
0150-578 49
Göran Svenningson
0150-576 70
Nina Överkvist
0150-575 45
Synnöve Gottberger Norrman
0150-580 63
Marina Jonsson
0150-578 23
Verksamhetschef Linda Qvarnström
0150-578 49
Vision Göran Svenningson
0150-576 70
Verksamhetsledare Johanna Säfström
0150-577 90
Verksamhetschef Ulla-Karin Alnebo
0150-575 33
SSR Isabell Axner Berntsson
0150-577 27

Sammanfattning

Besöksadress

64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Handledare Ledningsgrupp till kommun i Stockholms län!

Handledare Ledningsgrupp till kommun i Stockholms län!

10 juni 2024

Familjebehandlare sökes till kommun i Västra Götalands län!

Familjebehandlare sökes till kommun i Västra Götalands län!

7 juni 2024

7 juni 2024

7 juni 2024