OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner i en positiv tillväxt med strax över 15 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
Socialförvaltningen arbetar efter visionen Ge varje dag ett innehåll och i enlighet med vår värdegrund Varje individ ska mötas med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan.
Dessa ord är ledord i alla våra möten med såväl medborgare som kolleger.
Som LSS handläggare är du en viktig del av vår myndighetsenhet och har ett nära samarbete såväl inom denna som med dina kolleger i de verksamheter som verkställer besluten. Vi arbetar med fokus på att tillgodose medborgarnas behov i den egna kommunen och i den egna miljön. För att på bästa sätt tillgodose målgruppens behov inom ramen insatser enligt LSS pågår en ständig utveckling. Under 2018 planeras ett helt nytt boende med särskild service i form av Trapphus.
Myndighetsenheten innefattar myndighetsutövning, utom inom området barn och familj som är ett eget verksamhetsområde.
Du har tillgång till ett nära chefskap, ett kollegialt stöd och regelbunden extern handledning.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som LSS handläggare är att utreda, bedöma behov och fatta beslut inom ramen för Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LSS. Din roll är central för dem som ansöker om insats och Du samarbetar med både interna och externa aktörer för att på bästa sätt kunna göra bedömningar och fatta beslut. I Ditt arbete ingår att kunna möta den enskilde sökande på ett individanpassat sätt, Du möter också anhöriga och andra företrädare för den enskilde och samordnar de externa kontakter som behövs för att utredning och bedömning ska ha hög kvalitet och ligga till grund för beslut.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs socionomexamen.
Meriterande är erfarenhet av liknande myndighetsutövning samt kunskap och erfarenhet av arbete med målgruppen. Kunskap i gällande lagstiftning krävs samt god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift.
Som person är Du:
Mån om att möta människor med olika behov och bakgrund på ett individanpassat sätt.
Pedagogisk i Ditt förhållningssätt och kan uttrycka Dig tydligt, klart och med respekt.
Strukturerad och självständig.
En bra teamarbetare och aktivt lyssnande.
Du är nyfiken, kreativ och beredd att ständigt lära nytt och utvecklas.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för tjänsten.
Körkort krävs för tjänsten.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stina Cederhag
042-641 23
Jessica Göransson
042-640 93
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
042-640 00
Ann-Charlotte Krüger
042-643 80
Jenny Johansson
042-640 51
Margaretha Sturesson
042-640 07
Myndighetschef Stina Cederhag
042-641 23
Sjukgymnast Tord Kock
042 - 642 44
HSL-chef Eva Hallström
042-642 84
Områdeschef Emma Ahlström
042 - 64037