Socialsekreterare med inriktning mot rehabilitering

Socialsekreterare med inriktning mot rehabilitering

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om Arbetsmarknadsavdelningen
Kommunledningskontorets arbetsmarknadsavdelning ansvarar för samordningen av kommunens integrationsarbete och etableringsuppdrag.

Socialtjänstens ekonomiska bistånd organiseras under avdelningen och arbetsmarknadsavdelning samordnar samtliga arbetsmarknadspolitiska insatser som kommunen medverkar inom.

Vi stärker under 2022 upp med nya resurser för att prioritera hälsoinsatser för personer som behöver stöd mellan kommun, sjukvård och myndigheter. Effektiva utredningar av arbetsförmåga, hälsofrämjande insatser och tydlig samverkan med vården och myndigheter kommer att ge många individer möjligheten att komma till rätt sysselsättning och försörjning.

Om jobbet
Du kommer att ha en central funktion på våra försörjningsstödsenheter och arbeta tätt tillsammans med övriga socialsekreterare, konsulenter och arbetsterapeut på enheterna. 

Det är två helt nya tjänster och ni kommer att få möjlighet att vara med att forma tjänsterna utifrån uppdraget. Vi söker er som vill arbeta med våra klienters hälsa i fokus! 

Arbetsuppgifter
- Du etablerar och utvecklar samverkan med rehabkoordinatorerna inom primärvården samt Samordningsförbundet, psykiatrin och Försäkringskassan.
- I arbetet med klienter ger du stöd, samtal och gör uppföljningar.
- Du genomför kartläggningar och upprättar sociala utredningar.

Du är avdelningens representant både internt och externt gällande målgruppen och är sammankallande till samordnad individuell plan (SIP). Ditt mål är att få klienter till rätt sysselsättning och egen försörjning.

Vem söker vi? 
- Du är driven, uthållig, flexibel och en empatisk person. 
- Du har en god samarbets- och initiativförmåga, då du över tid ska bevara en god samverkan med flera aktörer. 

Du behöver även ha ett motiverande förhållningssätt eftersom de klienter du kommer att möta som regel står långt från arbetsmarknaden och har ofta både fysiska och psykiska besvär.

Kravspecifikation 
- Du är socionom eller har annan högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 
- Du har B-körkort  

Det är meriterande om du har arbetserfarenhet inom försörjningsstöd samt om du har kunskap om funktionsvariationer.

Övrigt 
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsterna kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan redan idag!

Vi använder oss av tester i vår urvalsprocess för att på ett objektivt sätt matcha din profil gentemot vår kravprofil.  Så håll koll i din inkorg samt skräppost efter sista ansökningsdagen.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078

Sammanfattning

Besöksadress

Varvsvägen 1
None

Postadress

Varvsvägen 1
Uddevalla, 45181

Liknande jobb


Kurator till BUP, DBT-barnmottagning

Kurator till BUP, DBT-barnmottagning

20 maj 2024

Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024