Socialsekreterare på barn och familj

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.

I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.

Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.



ARBETSUPPGIFTER
Individ-och familjeomsorgen söker en socialsekreterare på barn och familjeenheten.

Tjänsten är en fast tjänst som socialsekreterare, men med start på ett föräldravikariat som barnsekreterare/familjehemssekreterare.

Tjänsten är en delad tjänst där du både är barnets socialsekreterare och familjehemssekreterare (dock ej i samma ärende). Du kommer att ingå i familjehemsgruppen som består av fyra medarbetare. Du kommer både ha ansvar för vården för de placerade barnen samt för att utreda, handleda och stödja familjehem.

I takt med att samhällets komplexitet ökar blir barn och ungas behov av alltmer komplicerad natur. Det ställer höga krav på att myndigheten kan tillhandahålla specialistkompetens samtidigt som generalistkompetens är en nödvändighet på tjänstemannanivå.

KVALIFIKATIONER
Vill DU vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?

Du har socionomexamen.

Du som söker behöver ha god kunskap om hur våra samverkansparter i samhället arbetar.

Du ska ha ett flexibelt tänk och förmåga att hitta snabba rättssäkra lösningar.

Du ska vara öppen för att hela tiden kunna behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar.

Du tycker om att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Vi ser att du är en lagspelare och att du ser det som självklart att ta del av medarbetares erfarenheter likväl som att dela med dig av dina.

Du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta sig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet.

Du har en positiv människosyn och ser till individens egna resurser.

Arbetet ställer höga krav både på förmåga till samarbete och självständigt beslutsfattande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

Du har erfarenhet av BBIC och har arbetat inom socialtjänstens verksamhetsområde för barn och ungdom minst 2 år.

Är DU just den vi söker?

ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Svanström, enhetschef
040-439316
Eva Svanström, enhetschef
040-6256316
Enhetschef Jenny Larsson
040-6256316

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Enheten för barn och familj Arlöv
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 5 augusti 2015

Besöksadress

Kärleksg 6, Medborgarhuset Arlöv
None

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024

Familjehemssekreterare

12 april 2024