Socialsekreterare till integrationsenheten

Arbetsbeskrivning

I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.

Var med på resan i Värmlands tillväxtkommun #näringsrikaårjäng

ARBETSUPPGIFTER
Integrationsenheten har nu behov av att rekrytera en socialsekreterare med inriktning mot integration och försörjningsstöd. Tjänsten innefattar arbetsuppgifter som utreda, myndighetsutövning samt uppföljningsarbete enligt gällande lagstiftning. Det handlar om att utreda individers behov och rätten till insats, samt fatta beslut om ekonomiskt bistånd (försörjningsstöd). Jobba aktivt förebyggande samt kunna ge råd och stöd i frågor kring samhället. Tillsammans med klienten försöka hitta lösningar som stärker dennes resurser och möjligheter att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv. Samarbete internt och externt, med de för klienten viktiga personer och myndigheter. Vi erbjuder en trevlig arbetsgrupp samt en bra introduktion och ska göra vårt bästa för att du ska finna dig tillrätta hos oss.

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen, eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du som person är driven och trivs i sociala miljöer. Att du är kommunikativ, social, lyhörd och initiativrik ser vi som en förutsättning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För tjänsten krävs socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du ska vara bekväm med myndighetsrollen, väl förtrogen med rådande lagstiftning och duktig på att formulera dig i skrift, samt även ha fallenhet för att skapa goda relationer till klienter och samarbetspartners. Det krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt är positiv till teamarbete.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Giltigt B körkort.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars-Göran Larsson
0573-14155
Maria Blomqvist
0573-14035
MAS Carina Fredriksson
0573-14142
Avdelningschef Lars-Göran Larsson
0573-14155
Anne-Lie Nilsson, Vision
070-5819228
Stf Stöd och omsorgschef Lena Bergman
0573-14152
Yvonne Julin, Kommunal
010-4429262
Områdeschef Diana Jäppinen Thorin
0573-14035
Områdeschef Hemtjänst Viktoria Larsson
0573-140 14
Områdeschef Hemtjänst Stefan Andersson
0573 - 141 78

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 66 ÅRJÄNG
None

Postadress

Storgatan 66, Box 906
ÅRJÄNG, 67229

Liknande jobb


Barnsekreterare

Barnsekreterare

24 april 2024

24 april 2024