Socialsekreterare till Socialtjänst-ekonomiskt bistånd, enhet 6

Socialsekreterare till Socialtjänst-ekonomiskt bistånd, enhet 6

Arbetsbeskrivning

Socialtjänst-ekonomiskt bistånd, enhet 6

Har du erfarenhet av myndighetsutövning och socionomexamen? Är du en person med förmågan att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter? Då kan du vara den vi söker till oss på Socialtjänst - ekonomiskt bistånd! Välkommen med din ansökan!

Enhet 6 är en enhet inom Ekonomiskt bistånd - socialtjänst som arbetar med personer som har ohälsa som sitt primära arbetshinder. Vi lägger stor vikt vid klientnära arbete och god samverkan med våra samarbetspartners. Vi jobbar till stor del digitalt och har ett förtroendeskapande förhållningssätt till våra kollegor och klienter.

Ditt uppdrag
Som socialsekreterare kommer du att utreda rätten till ekonomiskt bistånd och arbeta klientnära med att stötta den enskilde till egen försörjning genom samverkan med andra aktörer inom kommunen och med regionen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Har du MI-utbildning (motiverande samtal) är det meriterande. För att lyckas i arbetet ska du ha erfarenhet av arbete med myndighetsövning och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som socialsekreterare. Det är ett krav att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Har du kunskaper i Lifecare och goda kunskaper i Office-paketet är det en fördel.

Som person har du lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Emma Wallin, enhetschef, 018-727 67 65.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Henrik Brunnberg, 018-727 75 52.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2023
  • Ansök senast: 23 augusti 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


14 maj 2024

Sekreterare till kanslienheten

Sekreterare till kanslienheten

14 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024