Socialt ansvarig socionom, SAS

Socialt ansvarig socionom, SAS

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.







ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningens ledningskontor, enhet utveckling och stöd/service, söker ny kollega. Som socialt ansvarig socionom (SAS) vill vi erbjuda dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. I funktionen är bland annat ditt ansvarsområde att framgångsrikt organisera, utveckla och skapa förutsättningar för god kvalitet vad gäller myndighetsutövning och verkställighet i socialtjänsten. Det innebär omvärldsbevakning inom gällande lagstiftning, ansvar för riktlinjer och rutiner inom dessa, utreda missförhållande enligt Lex Sarah, säkerställa god avvikelsehantering, och utföra kvalitetsuppföljning och verksamhetstillsyn efter behov.

Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare som har stor erfarenhet. Du är underställd utvecklingschef. I team utveckling och uppföljning medverkar du i kvalitetsarbetet kring socialtjänstens insatser enligt gällande lagstiftning, styrdokument och fastställda beslut.


KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleutbildning inom socialt arbete, kan påvisa yrkeserfarenhet av övergripande strategiskt arbete och är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten.
Som SAS behöver du ofta leda genom andra vilket kräver en god pedagogisk förmåga, att du är initiativtagande och har lätt för att skapa relationer och arbeta i samverkan med andra.

Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att utifrån ett helhetsperspektiv utreda, analysera och fatta beslut i frågor kopplat till ansvarsområdet. Den vi söker har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift.
Körkort krävs.


ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024

16 maj 2024