Software Asset Manager

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår för närvarande en spännande omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar – att vara en tjänsteleverantör. IT och samverkan med omvärlden är en avgörande del i denna transformation och Scania IT har påbörjat en stimulerande och utmanande förändringsresa för att bidra till utvecklingen av Scanias affär.

IT Vendor Management Office ansvarar för att stötta och driva förändringsresan för företaget inom områdena Software Asset Management och Contract Management. Vi är ett team med olika lång erfarenhet inom SAM, stort engagemang, ansvarskänsla och mycket arbetsglädje.

Är du nyfiken på rollen och/eller i början av din karriär, tveka inte att komma förbi oss i byggnad 322 plan 2 så berättar vi gärna mer eller boka in ett möte med oss i teamet genom att skicka ett mail till vår gruppbrevlåda SAM@Scania.com.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att på ett strukturerat sätt, optimera Scanias licensanvändande. Det innebär bl. a att säkerställa att vi är rätt licensierade och med det menar vi att vi har rätt antal licenser utifrån kundernas behov och att vi ser till att licenserna hanteras på ett kostnadseffektivt och legalt sätt.
 
Som Software Asset Manager kommer du ha många kontaktytor inom Scania gruppen, såsom inköp, tjänsteansvariga och vår ägare Volkswagen för att hantera det licensområde du ansvarar för samt för att tillsammans förbättra processer och rutiner.
 
Din profil
Vi söker dig som har:

Team spirit, strukturerad, självgående och stark servicekänsla
Erfarenhet från avtals- och licenshantering
Engagemang och driv att förenkla & förbättra
En god förmåga att skapa bra kund- och leverantörskontakter
Förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som på engelska 

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.
 
Ytterligare information
Kontakta Sara Hesselgren (Rekryteringscenter), 08-553 519 33 eller Magnus Lännholm (Gruppchef), 08-553 834 06.  
 
Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval sker löpande under ansökningstiden.
 
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com  OBS! Ange Scanias Job Id 20172215 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior. Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt avtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 18 december 2017

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023