OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Är du vårdadministratör eller motsvarande och vill arbeta med kvalificerade och utvecklande arbetsuppgifter på en arbetsplats där du har en central roll? Då tror vi att tjänsten som vårdadministrativ sekreterare på Arbetsterapi och Fysioterapi Högsbo på Sahlgrenska Universitetssjukhuset kan vara något för dig!
Verksamhetsområdet Arbetsterapi och Fysioterapi består av sju enheter (Mölndal, Sahlgrenska, Östra och Högsbo) inom den somatiska sjukvården på Sahlgrenska Universitetssjukhuset och har totalt cirka 370 medarbetare.
På enheterna arbetar vårdadministrativa sekreterare och kanslister i nära samarbete med enhetens arbetsterapeuter, fysioterapeuter, assistenter och chefer. I verksamheten finns också verksamhetsassistent, och FoU-sekreterare.
Vad får du arbeta med?
Som vårdadministrativ sekreterare hos oss kommer du ha varierande arbetsuppgifter och friheten att forma ditt eget arbetssätt, i samråd med din enhetschef. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är personalrapportering i Heroma, behörighetsadministration, Katalog-i-Väst-administration, ekonomihantering i Raindance, fakturering, EPI-server, beställning av material, patientadministrativt arbete i Elvis och telefonservice. Verksamhetsövergripande uppgifter som till exempel studentbehörigheter, enkäter och statistiksammanställning kan också bli aktuellt. Arbete i Microsoft Office paketet är också vanligt förekommande.
Verksamhetens fyra Heroma-rapportörer har ett nära samarbete, stöttar varandra vid behov och hjälps åt att täcka för varandra vid ledigheter. Några gånger per termin samlar verksamheten all administrativ personal till yrkesträff.
Vem söker vi?
Vi söker en person som är duktig på att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Det är också viktigt med god samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet. Du ska antingen vara utbildad till vårdadministratör på YH-nivå eller motsvarande och ha administrativ yrkeserfarenhet. Har du dessutom erfarenhet av arbete i Heroma och ELVIS och har arbetat med personaladministration tidigare, ser vi det som meriterande. Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef, Aris Seferiadis
0700-85 26 51
Enhetschef, Aris Seferiadis
070-085 26 51
Verksamhetschef, Åsa Sand
0736-25 45 93, 031-343 24 92
Sektionsledare, Isabella Möller
031-342 56 72