Söker du en bred och operativ yrkesroll?

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

Vill du arbeta med kompetensutveckling och karriärcoachning till arbetssökande?
Då kan du vara den vi söker.

Med din kompetens kommer du bidra till att öka kunskapen om arbetslivet hos våra deltagare och tillsammans arbetar ni för att hitta jobb eller lämplig utbildning.
Som Handledare stöttar du individer som står utanför arbetsmarknaden genom att bidra till och motivera våra deltagare att realisera en bred och aktiv arbetssökning.

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig en operativ och bred yrkesroll där du konkret bidrar till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Du blir viktig i arbetet med att matcha näringslivets krav och förväntningar med individuella kompetenser. Du kommer ansvara för planering, uppföljning och utvärdering av arbetsmarknadsaktiviteter, marknadsföring till potentiella deltagare samt kontakter med det lokala näringslivet.
I ditt arbete utgår du ifrån varje deltagares unika behov och förutsättningar för att finna lösningen på dennes arbetslöshetssituation.

Din profil

Vi söker dig som har kompetens och erfarenhet inom en av nedanstående kategorier:

Kategori 1.

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid sammanräknat under den senaste 5 årsperioden.

Kategori 2.

Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt

Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid sammanräknat under den senaste 5 årsperioden inom följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar

- Rekrytering

- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning


Personliga egenskaper:
Som framgångsrik Handledare är dina personliga egenskaper viktiga.

Du har förmågan att utmana och se möjligheter. Du har lätt för att kommunicera på olika nivåer och på ett rakt och tydligt sätt.
Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Du jobbar effektivt och för individens bästa samt delar Monticos värdegrund för ett respektfullt bemötande.
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska. Andra språkkunskaper är mycket meriterande.

Du har mycket goda kunskaper om hur svensk arbetsmarknad är uppbyggd och har du dessutom ett brett kontaktnät i regionen är det mycket meriterande.

Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund.

Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Vårt företag

Montico-koncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 650 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och kontor finns också på ett flertal orter i södra och mellersta Sverige. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik AB och Arbetsgivarringen AB.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Sista ansökningsdatum är den 4 maj, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Anställningen inleds med en 6 månades provanställning med ambitionen att övergå till en tillsvidareanställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MONTICO AB Tranås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 april 2015

Liknande jobb


6 december 2023

5 december 2023