Söker en 1st line till vår kunds stora servicedesk i Solna

Arbetsbeskrivning

1 line support till servicedesk
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

 

Om kunden

Kunden är ett europeiskt energiföretag med cirka 20 000 anställda. I mer än 100 år har de elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat deras sätt att leva genom innovation och samarbete. De vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation.



Om uppdraget

Service Desk är indelad i Service Desk, användaradministration och Back Office. Service Desk är en enda kontaktpunkt för alla inkommande ärenden. Det främsta målet är att hjälpa användaren i första hand utan att vidarebefordra ärenden till ett annat supportteam. Du kommer även få möjlighet att delta i projekt och samtidigt vara med och förbättra kundens dagliga arbete.



Arbetstider:

Servicedesken har servicedesken öppen 8.00-17.00

Samtliga vardagar med 1 timmes lunch.



Krav:

• Du har några månaders erfarenhet av att arbeta med support via telefon
• Du har en vilja och förståelse för IT och vilja utvecklas inom IT-området
• Du har en hög förmåga att arbeta självständigt i ett internationellt team men uppskattar även att arbeta självständigt
• Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska


Meriterande:

• Du har erfarenhet av ITIL v3 Foundation
• Du har erfarenhet av Windows 10
• Du har erfarenhet av O365
• Du har erfarenhet av att arbeta med Citrix


Personlighet:

Du har en mycket hög grad av kundorientering och är van att samarbeta med kollegor samt har en mycket goda kommunikationsförmåga
Du har inga problem att vidta initiativ för att förbättra ditt och teamets dagliga arbete













Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT

Start: Omgående



Ansökan:

Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joanna.hansson@dfind.se [ mailto:Joanna.hansson@dfind.se ] eller helen.bostrom@dfind.se [ mailto:helen.bostrom@dfind.se ]



Detta är ett konsultuppdrag, med möjlighet till anställning hos kunden på sikt.



Om Dfind IT

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult

Kontaktpersoner på detta företaget

Tilda Stenmark

Marcus Grahn

Malin Karlsson

Alexandra Tihinen

Malin Karlsson

Jessica Nilsson

Ercan Bahar

Ercan Bahar
0722-467409
Jessica Bergström
0733158555
Hellen Song

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 mars 2019

Besöksadress

Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
None

Postadress

Regeringsgatan 65
STOCKHOLM, 10724

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024