Söker en supportttekniker till Luleå

Arbetsbeskrivning

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel.Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd.Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering.Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 200 anställda.Ref: PER 2010-64 Tullverkets IT-avdelning är lokaliserad i Luleå och består idag av ca 150 medarbetare.Avdelningen utgör ett stöd för hela Tullverket och levererar olika typer tjänster inom olika områden till Tullverkets kärnverksamhet och övriga avdelningar.IT-avdelningen ansvarar för Tullverkets IT-produktion och IT-utveckling samt för den kort- och långsiktiga planeringen av verksamheten ur ett IT-perspektiv.[ Huvudsakliga arbetsuppgifter[ Som supporttekniker kommer du att ingå i Tullverkets IT-support som ansvarar för teknisk support till Tullverkets externa och interna användare via telefon, e-post och webb.IT-support är den centrala kontaktpunkten gällande frågor och felanmälan av Tullverkets applikationer och klienttjänster.IT-support ansvarar också för behörighetsadministration, driftövervakning av Tullverkets system och samordning av driftinformation till användare.[ Kvalifikationer[ För befattningen krävs[ * Utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvad genom praktisk erfarenhet * Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift * Goda kunskaper om Windows XP och Microsoft Office 2003 * Erfarenhet av att ha arbetat med IT-relaterad IT-support[[ Meriterande [Är om du har * Kännedom om EDI (Electronic Data Interchange) * Kännedom om bärbara datorer, mobil telefoni och trådlösa nätverk * Kännedom om Unix (Tru64, Linux, AIX) * Kännedom om datakommunikation * Kännedom om Remedy ARS * Kännedom om tullverksamhet[ Personliga egenskaper[ Vi söker en medarbetare som är lojal och motiveras av att hjälpa våra användare med allt från de enklaste problemen till mer komplicerade sådana.Du är ansvarstagande med en hög servicekänsla och tycker det är intressant att arbeta med problemlösning.Du kommer att ingå i en arbetsgrupp vilket kräver att du har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Övrigt[ Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.[ Tullverkets IT-support är bemannad dygnet runt och tjänsten innebär skiftgång.Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-samordnare/Vaktmästare

IT-samordnare/Vaktmästare

28 maj 2024

28 maj 2024