Soleil IT gör storsatsning och söker en driven säljare!

Arbetsbeskrivning

Är du en trygg och självsäker person som gillar att träffa människor och att göra affärer? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som säljare på Soleil kommer du att arbeta i tätt samarbete med utvecklare, ledningsgrupp och marknadsansvarig. Då Soleil gör en storsatsning på den privata sektorn blir du som ny säljare automatiskt en viktig del av den processen.
Du kommer att arbeta självständigt och ditt mål är att bygga upp en egen kundstock.
Du kommer att sälja lösningar för den ”digitala arbetsplatsen” såsom intranät och webbplatser mot den privata sektorn. Du bokar in möten och träffar kunder för att informera och sälja Soleils tjänster, samt skriver offerter och slutför affärer.
Det är ett flexibelt arbete där du ansvarar och driver din egen utveckling framåt, därför är det viktigt att du är en person som är bra på att ta egna initiativ och är orädd.
Tjänsten innehåller resor främst till Stockholm men det kan även bli resor till andra orter runt om i Sverige där det även kan förekomma övernattningar.


Om företaget

Soleil startade 2011 och har idag ett 70-tal kunder över hela Sverige, både inom privat och offentlig sektor. Företaget är specialiserat inom modern webb- och systemutveckling, IT-arkitektur och agil projektledning och hjälper dagligen kunder med smarta intranät, externa webbplatser, systemutvecklingsprojekt och integrationer. Soleil är en ledande leverantör av lösningar med SiteVision som CMS och har som långsiktigt mål att vara den främsta leverantören av intranät i Sverige.

http://www.mynewsdesk.com/se/compare/pressreleases/kommunikations-och-affaersutvecklingsproffs-till-soleils-styrelse-1589904

Din profil

Skall krav:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning.
- Erfarenhet av Office paketet.
- Körkort B

Meriterande är om du har arbetat med uppsökande försäljning tidigare och/eller har gått en kurs eller utbildning inom försäljning.

Som person ser vi att du är glad och positiv. Du har ett stort intresse för affärer, vill utvecklas och du motiveras av att lyckas med det du tar dig an. Du har ett kommunikativt tillvägagångssätt och är en god lyssnare. Du har en vilja att förstå och hjälpa dina kunder.


Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.


Villkor

Villkor:
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Ort: Karlstad
Omfattning: Heltid, 8-17

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


27 april 2024

27 april 2024

Account Manager

Account Manager

26 april 2024