Sollentunas bästa lagspelare / IT-supporttekniker

Sollentunas bästa lagspelare / IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Har du teknisk utbildning och erfarenhet som supporttekniker eller helpdeskmedarbetare? Vill du bli en del av ett sympatiskt bolag där samarbete och teamkänsla är viktigt? Vi är glada att få hjälpa ett av Stockholms och Nordens härligaste bolag med att hitta sin nästa kollega. Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader där ambitionen är att du sedan blir anställd hos vår kund i Sollentuna.

Om tjänsten
Vår kund är en av Sveriges främsta aktörer som bidrar med kunskap och samarbeten inom miljö och återvinning. De har kontor norr om Stockholm C i härliga, avslappnade omgivningar. Företaget, dess medarbetare och deras vision är någonting alldeles extra. Ta chansen att bli en del av ett företag som samarbetar över team-gränser och som lägger fokus på att utveckla sina medarbetare. Tillsammans jobbar ni för att förbättra samhället – på riktigt!

Som IT-supporttekniker arbetar du med 1:a och 2:a linjens support och arbetar proaktivt för att minska antalet ärenden. Det är viktigt att lösa ärenden på ett effektivt sätt enligt gällande riktlinjer, standarder och prioriteringar. I arbetet ingår också att delta i projekt och förvaltningsåtaganden, utföra installationer av hård- och mjukvara ute i organisationen samt dokumentera rutiner och instruktioner. Som IT-supporttekniker samarbetar du med andra delar av organisationen och kontaktar vid behov externa parter.

Vem är du?
För att trivas i gruppen och komplettera kollegorna ser vi gärna att du är
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
- Anpassningsbar inför nya utmaningar och projekt

För att passa i rollen har du en teknisk eftergymnasial utbildning i bagaget och ett par års arbetslivserfarenhet i en IT-support-roll. Du har därför samlat på dig goda kunskaper inom
- ITIL
- Ärendehanteringssystem
- Windows server
- Office365
Vi blir extra glada om du har erfarenhet av Dynamics men det är inte ett krav.

Ett krav för tjänsten är att du har B-körkort. Arbetet sker på svenska och engelska så det är ett krav att du kan hantera dessa språk. Danska och norska är meriterande.



Låter det här som din nästa utmaning? Då vill vi prata med dig! Om du har frågor om Poolia IT eller tjänsten är du välkommen att kontakta oss på mail eller telefon. Däremot tar vi inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen att ansöka redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecka Ekberg

Johanna di Sivo

Johan Rundqvist

Tobias Munoz

Maria Thunholm Reinhold

Robert Gadomski

Johan Rundqvist

Tobias Munoz

Anna Höggren

Maria Thunholm Reinhold

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia IT AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024